יצליח?

נתניהו ביקש רשמית חסינות: "משפטו יעוכב - בהתאם לרצון העם"

עורכי דינו של ראש הממשלה שיגרו את בקשת החסינות הרשמית ליו"ר הכנסת, בו הסבירו כי "אין ספק שבתום הליך שיפוטי, ראש הממשלה יימצא זכאי", וכי החסינות רק מעכבת זמנית את המשפט (פוליטי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

עכשיו זה רשמי: נתניהו הגיש הערב (רביעי) בקשה ליו"ר הכנסת למתן חסינות מפני העמדתו לדין בגין שוחד, מרמה והפרת אמונים. ההליך המשפטי נגד נתניהו יוקפא עד לדיון בבקשה, ויתקיים ככל הנראה לאחר הבחירות השלישיות.

בבקשת החסינות כותבים עורכי דינו של ראש הממשלה כי היא נועדה בין היתר "כדי לאפשר לו להמשיך ולהוביל את מדינת ישראל להישגים חסרי תקדים בהתאם לרצון הבוחר".

עוד כתבו פרקליטי נתניהו כי "ראש הממשלה חף מפשע ומתכוון להילחם בבית המשפט בהחלטה השגויה להעמידו לדין ולהוכיח שאין יסוד להאשמות נגדו ושפעולותיו נעשו כדין. אין ספק שבתום הליך שיפוטי, ראש הממשלה יימצא זכאי. כפי שיוצג בבית המשפט".

"בשלב זה, ראש הממשלה פונה לכנסת בבקשה למתן חסינות, כדי לאפשר לו להמשיך ולהוביל את מדינת ישראל להישגים חסרי תקדים בהתאם לרצון הבוחר, כך שמשפטו יעוכב לתקופה קצרה בהתאם לרצון העם".

נתניהו הוסיף כי "במסגרת הדיון בכנסת בבקשה החסינות, הוא יבקש לבסס את טענותיו באמצעות ראיות ועדים רבים".

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הודיע מוקדם יותר על תמיכה בהקמת ועדה שתדון בחסינות, לגיבוש רוב לצורך כך, ב'ישראל ביתנו' הודיעו כי יתנגדו למתן חסינות לנתניהו.

הועדה המסדרת הייתה אמורה להתכנס מחר על מנת להחליט על הקמת ועדה לדון בחסינותו של נתניהו, אלא שבשל שהותו של יו"ר הכנסת יולי אלדשטיין בחו"ל, הקמת הועדה נדחתה למועד לא ידוע.

ביום ראשון ייפגש ח"כ אבי ניסנקורן (כחול לבן) עם יו"ר הכנסת על מנת לנסות לקדם הקמת ועדה שתדון בחסינות.

מוקדם יותר, במסיבת עיתונאים שקיים, נתניהו הסביר כי מטרת החסינות להבטיח שלא יגישו כתבי אישום על רקע פוליטי, והוסיף כי זה מה שקורה בתיקים שלו: "תפירת תיקים, אכיפה בררנית, סחיטה באיומים של עדי מדינה, הדחת עדים ומבול של הדלפות מגמתיות ושטיפת מוח ערב ערב כדי להסית נגדי על ידי הטעיית דעת הציבור".

מלבד "כחול לבן" ומפלגת העבודה שיתנגדו לחסינות, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הודיע כי מפלגתו תתנגד להעניק חסינות לנתניהו.

"כל מה שעניין ומעניין את נתניהו זאת החסינות. מדינת ישראל הפכה לבת ערובה של הבעיה האישית-פרטית של נתניהו. ישראל ביתנו לא נהיה חלק מקואליציית החסינות. כולנו, פה אחד, נצביע נגד חסינות לנתניהו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר