פרסום ראשון

בהסכמת הצדדים: צו עיכוב היציאה של הרב רומפלר יוארך

אחרי העימותים במשטרה במטרה להוכיח כי הוא מנהיג את כת 'לב טהור' בגואטמלה, הסכימו הרב אלעזר רומפלר והמשטרה להארכת תוקף עיכוב היציאה שלו מהארץ בשלושים ימים נוספים (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
רומפלר, בכת לב טהור (צילום: מסך)

צו עיכוב היציאה מהארץ של הרב אלעזר רומפלר, צפוי להיות מוארך היום (חמישי) בבית משפט השלום בירושלים בשלושים ימים נוספים, בהסכמת הצדדים.

רומפלר הסכים בכך לעיכוב היציאה, לאחר שני העימותים שנערכו לו במשטרה, בימ"ר ירושלים, בהם נטען כלפיו כי הוא אחד ממנהיגי כת לב טהור בגואטמלה.

בשיחה עם "כיכר השבת" הביעו המתלוננים חשש שמדובר רק ב"צו עיכוב יציאה מהארץ" שכן לטענתם היו בעבר סיפורים של אנשים מ'לב טהור' שהצליחו להימלט מהארץ עם דרכונים מזויפים וכדומה, והם חוששים שהוא עלול לברוח מהארץ ולא להישאר פה.

בין היתר, חשוד רומפלר כי הוא העומד מאחורי הרעבת הקטינים בכת, ואחראי על כמה מקרים של נישואי קטינים, בהם ילדה כבת 13 עם גבר בשנות השלושים לחייו.

הוא נעצר בחשד למעורבות בנעשה בכת לאחר שהגיע לישראל בעקבות פטירת אביו, הרב אהרן צבי רומפלר, מנהיג קהילת תהילות ישראל, ומי שכונה הרב של נשות השאלים.

מי שהתעמת מולו לראשונה במשטרה, הוא ישראל מאיר בויאר, שהצליח לאחרונה לברוח מהכת בגואטמלה. בויאר סיפר על תחושותיו בראיון לחדשות 12: "זה היה רגע מאוד קשה, לא הצלחתי לדבר אבל בסוף המילים יצאו".

לדבריו, "זה נורא קשה לעמוד מול אדם שגדלתי איתו והייתי תחתיו הרבה שנים. ולדבר פשוט מולו ופשוט להתחיל עם טענות ולצעוק עליו".

ישראל שחזר את השיח שהיה בין השניים במהלך העימות. "זה היה מול חוקר. אז בעצם אני אמרתי טענות והחוקר שאל שאלות, דיברנו כאילו אחד עם השני והחוקר שמע וכתב", אמר. "אז היו דברים שאני אמרתי ובדרך כלל הוא פשוט ניסה להכחיש ולהגיד: 'לא היה, לא יודע, אני לא ראש הכת ולא זה ולא זה'".

"אני הייתי המזכיר שלו שם תקופה מסוימת, והוא היה כאילו המפקד, אחד מהמנהיגים שם, ובעצם הכל תחת הוראותיו", המשיך. "הוא עשה גם דברים בעצמו, אבל זה לא העיקר".

לטענת ישראל מאיר, "הוא בעצם אחראי לזה שהיו ילדים ואנשים רעבים. ושהם לא יכולים לעשות מה שהם רוצים - כל הזמן תחת משטר. אבל הוא לא יכול לעשות את זה לבד. הלכתי לישון מיד אחר כך והייתי כל היום לא רגוע". ‎

גורם המעורה בפרטים אמר ל'כיכר השבת', כי "בכל יום בו רומפלר נמצא בישראל, עשרות ילדים בכת לב טהור בגואטמלה, נושמים לרווחה".

"הוא (אלעזר רומפלר), יחד עם שלושה נוספים, האיש הכי דומיננטי כיום בכת לב טהור", טענו למשטרה גורמים העוקבים אחרי הנעשה בכת הסגורה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר