468 לאברך, 260 לבחור

תדהמה: קיצוץ דרמטי של 40% בתקציב הישיבות והכוללים

תדהמה ודאגה בהיכלי הישיבות והכוללים עקב הקיצוץ הדרמטי הצפוי בתקציב הישיבות - בשיעור של 40%, כבר בחודש הקרוב. אברך כולל יקבל 468 שקל בלבד ובן ישיבה - 260 שקלים (חדשות, חרדים)

יענקי כץ | כיכר השבת |
היכל ישיבת מיר ברכפלד. ארכיון (צילום: Aharon Krohn/Flash90)

תדהמה ודאגה רבה בהיכלי הישיבות והכוללים, בשל הקיצוץ המיידי הצפוי, כבר בחודש ינואר הנוכחי, של כ-40 אחוזים מתקציב הישיבות. הקיצוץ, שדווח לראשונה הבוקר על-ידי הפרשן יעקב ריבלין ב'בקהילה', נקבע על ידי פקידי האוצר, שבעקבות תקופת הבחירות קובעים הלכה למעשה באלו תקציבים לקצץ.

ראשי הישיבות ומנהלי הישיבות נחשפו לגזירה הזו בתדהמה רבה, שכן מדובר בחזרה לתעריפים שהיו לפני יותר מחמש שנים בתקופת גזירות לפיד, ובקיצוץ דרמטי ביותר מתקציבם.

בחודשים האחרונים קיבלו בישיבות עבור כל בן ישיבה - 424 שקלים לחודש (בשנת 2018 קיבלו 455 ש"ח) ואילו כעת, לאחר הקיצוץ הדרמטי, יקבלו רק 260 שקלים. בתקציב הדתות לאברכים, כל אברך יקבל מלגה של 468 שקלים בלבד לחודש לעומת כ-760 ש"ח בשנת 2019, ו-819 ש"ח בשנת 2018.

איגוד מנהלי הישיבות שיגר הבוקר (חמישי) מכתב חריף, המתפרסם לראשונה ב'כיכר השבת', לחברי הכנסת והשרים החרדים בו הם כותבים: "הובא לידיעתנו ובתדהמה רבה כי החשב הכללי באוצר, אישר בשלב זה - עבור האגף בכיר למוסדות תורניים במשרד החינוך, תקציב בהיקף של כ-770 מיליון ש"ח, לצורך תשלום התמיכות לישיבות ולכוללי האברכים - לשנת 2020.

"יחידת מימון חודשית, תחושב כ-1/12 מתוך 770 מיליון ש"ח הנ"ל - המסומנים כעת כתקציב המיועד לישיבות ולכוללי האברכים (זאת לאחר קיזוז הכספים המצויים ברזרבה הכללית וכן קיצוצים ממשלתיים–רוחביים נוספים, שבוצעו בתקציב 2020. להזכירכם: תקציב המוסדות התורניים עמד בשנת 2019 ע"ס 1,298,798 אלש"ח)".

ב'איגוד מוסיפים וכותבים כי "לאור זאת: ערך 1 נקודה - יעמוד כעת בפועל על 260 ש"ח - לתלמיד ישיבה. בהתאם לכך ערך 1.8 יעמוד על 468 ש"ח – לאברך כולל".

באיגוד כותבים לשרים ולח"כים כי "המשמעות של הדברים האמורים לעיל - קיצוץ מעשי של קרוב ל-40% מהתעריפים שהיו נהוגים ב-5 השנים האחרונות וחזרה לתעריפים שהיו נהוגים לפני 6 שנים – בשנת 2014".

"אנו בטוחים כי אתם בוודאי עושים את כל אשר בידכם - על מנת למנוע את המצב המתואר לעיל. פנייתנו אליכם היא בבחינת : 'אין מזרזין אלא למזורזים'", כתבו ב'איגוד'.

המכתב עליו חתומים 13 מנהלי ישיבות וכוללים הגיע הבוקר לחברי הכנסת והשרים מש"ס ויהדות התורה ובאיגוד מצפים לתגובתם.

אחד ממנהלי הישיבות אמר בכאב ל'כיכר השבת': "בזמן שמנהלים מו"מ על עוד שרים שימונו בתקופה של לפני הבחירות, ועסוקים רק במינויים הללו - מתברר שהאוצר מנצל את השקט לקצץ לנו את פת הלחם של האברכים ואין מי שישים לב בכלל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר