שינוי מגמה?

בכיר בכשרות הרב לנדא: "הספקים זעמו - והעלילו על רבני בני ברק"

גורם בכיר בכשרות הרב לנדא אומר ל'כיכר השבת' כי דווקא מאמציהם להביא להוזלת המחירים, הביאה את הספקים להעלות מחירים ולמעבר האולמות לכשרויות האחרות (חרדים)

שלומי זייבלד | כיכר השבת |
רבני בני ברק הגרי"א לנדא והגרש"צ רוזנבלט (צילום: באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

סערת הכשרות בעיר בני ברק: אחרי הטענות על מחלוקת בין חסידים לליטאים, שנדחו על ידי בעלי האולמות בראיון ל'כיכר השבת', כעת מסביר גורם בכשרות הרב לנדא כי מדובר היה אכן ברקע כלכלי, ומסביר את הנעשה מאחורי הקלעים.

לדבריו, במשך שנים רבות, גוף הכשרות של הגרמי"ל לנדא היה מקובע. עבדו עם אותם אנשים במשך שנים ארוכות, בהתבסס על כללי הכשרות המחמירים של הרב, שהיה ידוע כמקפיד על קלה כבחמורה בענייני הכשרות ובשמירת צביון קדושת העיר.

לאחר הסתלקותו, ובעקבות מינוי בנו, הרב יצחק אייזיק לנדא לממשיך דרכו לצד הרב שבח צבי רוזנבלט, מי שהיה עד אז הרב של כשרות 'שארית ישראל', הוחלט לפתוח בהליך ייעול משמעותי.

בין היתר, פתחו במהלכים שהיו אמורים להוזיל משמעותית עלויות, בין היתר על ידי יצירת קשר עם ספקים שונים בתחום המזון, חלקם מחוץ לעיר בני ברק.

היו בין הספקים הוותיקים שנפגעו מכך, והחליטו כנקמה לעלות את המחירים הקמעוניים, תוך שהם מטילים את האשמה על הרב לנדא.

עליית המחירים עוררה את זעמם של בעלי האולמות, מה שגרר תגובת שרשרת במהלכה התבשרנו בשבוע האחרון על מעבר שלושת האולמות לכשרות שארית ישראל, לצד כשרות של הרב פאדווא.

מוקדם יותר השבוע, אמר שמוליק קיסטר, הבעלים של אולמי 'קונקורד' ו'נאות ירושלים' בשיחה עם 'כיכר השבת' כי עברו כשרות רק בשל ההיבט הכלכלי: "אצל שארית וקהילות אני יכול לשלם כמעט 30% פחות. אנחנו שוחקים את הרווח כאשר יש עוד אופציות בשוק. אנשים מנסים לקחת את זה למחלוקת בין חסידים לליטאים, אבל אין לזה שום קשר. אין לי סיבה אחרת לעזוב את הרב לנדא, שזה הכשר אוניברסלי שמקובל על כולם. בשבילי, להחזיק שני מטבחים זה כאב ראש לא נורמלי".

בתגובה לראיון שלו, נטען בתגובה מטעם כשרות הרב לנדא ל'כיכר השבת', כי "הם לא עברו בגלל המחירים כי אלו לא השתנו מאז פטירת הגרמי"ל לנדא. הם יודעים היטיב שאנחנו עושים הרבה מאוד מאמצים כדי להוריד מחירים ולא זה הנושא".

לטענתם, "הם פשוט ראו הזדמנות אחרי פטירת הרב לנדא להתנער מכל מיני הגבלות הקשורות לצניעות ולצביון העיר, ולכן שיתפו פעולה עם כל מיני סוחרים שיש להם אינטרסים כלכליים. כשרות הרב לנדא והרב רוזנבלט נמצא בתנופה ומקובל על כל גדולי ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר