הערכת מצב

בעקבות החיסול: אתר החרמון לא ייפתח לקהל הרחב

מערכת הביטחון בישראל בכוננות מוגברת בשל החיסול של בכיר משמרות המהפכה. דובר צה"ל הודיע כי אתר החרמון ייסגר למבקרים והערכת מצב תתקיים בקריה בת"א (ביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: אתר החרמון)

מדובר צה"ל נמסר, כי לאור הערכת המצב הוחלט, כי אתר החרמון לא ייפתח היום (שישי) למבקרים. אין הנחיות נוספות לתושבי הגולן והאזור והשגרה נמשכת.

ההערכה היא, כי בצה"ל חוששים מתגובה שתגיע מצפון לאחר חיסולו של בכיר משמרות המהפכה, קאסם סולימאני בבגדד על ידי האמריקאים.

עוד דווח כי הבוקר תיערך הערכת מצב בקריה בתל אביב בה ידונו בכירי מערכת הביטחון על המצב והשלכותיו גם לאור האיומים האיראנים.

כזכור, הלילה חוסל, קסאם סולימאני, האויב הגדול ביותר של ישראל. דוברים איראנים כבר מאשימים, כי ישראל וארה"ב ביצעו יחד את מבצע החיסול הדרמטי.

סולימאני, כידוע, כונה בידי גורמי ביטחון וממשל בישראל כ"ראש הנחש", מאחר והוא שהיה אחראי באופן ישיר לכל הפעולות הצבאית האיראניות ברחבי המזרח התיכון נגד מדינת ישראל ואזרחיה, כולל באמצעות חיזבאללה וארגוני הטרור בעזה.

המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, הכריז על שלושה ימי אבל על קסאם סולימני, ואיים: "החיסול יכפיל את המוטיבציה לפעול נגד ארה"ב וישראל".

גורמים איראניים אחרים מסרו, כי החיסול הוא "הכרזת מלחמה" כשהם מבטיחים לנקום את חיסולו המפתיע של איש הטרור שהטיל את חיתתו על העולם המערבי כולו.

ד״ר עופר ישראלי, גאוסטרטג - מומחה ליחסים בינלאומיים, קבלת החלטות והמזה״ת מהבינתחומי הרצליה והאקדמית אשקלון אומר ל'כיכר השבת": "זהו ״שחר של יום חדש״ במזה״ת עם חיסולו הלילה של מפקד כוחות קודס האיראניים, קסאם סולימאני".

הוא מסביר, כי אין להמעיט באפקט של החיסול שעלול להוביל למספר תוצאות, כולן משמעותיות: "הראשון והסביר ביותר, איראן, מגובה בתחושות של רצון ונקמה ותחושה של קורבן נרדף, תגביר את ההתגרות ואף הפגיעה הישירה בכוחות אמריקאים באזור המפרץ - התוצאה, המשך ההתנגשות האמריקאית-איראנית עד כדי התלקחות צבאית ביניהן ואף מלחמה מוגבלת ואולי מעבר לכך".

"השני, והסביר גם הוא, כוחות מתנגדי המשטר באיראן בעידודה של וושינגטון יחריפו את המחאה כנגד המשטר מה שיוביל את טהראן להתמקד בדיכוי המהומות מחשש לנפילתו, ובמקביל התקדמות מהירה בפרויקט הגרעין", מזהיר ד"ר ישראלי.

לדבריו האפשרות השלישית והנוגעת ביותר לישראל, היא שכדי להסיט את המתח מהמפרץ הפרסי תפעל איראן כנגד ישראל מלבנון וסוריה עד כדי התלקחות צבאית בין השתיים.

"הנשיא טראמפ ביצע אמש מהלך משמעותי מאוד. השאלה כעת האם בפנטגון מוכנים צבאית ומורלית לאפשרות מלחמה עם איראן שעלולה להתלקח", אומר ישראלי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר