האזינו להקלטה

בהוראת האדמו"ר: הרב של בעלזא חתם נגד רב מהחסידות

הרב חיים צבי שפירא, הרב של חסידי בעלזא בעיר בני ברק, חתם בעד כשרות רבני העיר, למרות שהרב פאדווא, מעניק הכשרות יחד עם שארית ישראל, חסיד בעלזא אף הוא (חרדים)

שלומי זייבלד | כיכר השבת |
בתמונה: הרב פאדווא בסיור במטבח החדש (צילום: איציק חנן)

שלושת האולמות שעברו מכשרות רבני העיר בני ברק, הגרי"א לנדא והגרש"צ רוזנבלט, לכשרות שארית ישראל ולכשרות של הרב פאדווא, הפכו לשיחת היום במהלך השבוע האחרון בציבור החרדי.

תחילה היה מי שבחר להאשים כי מדובר במלחמת חסידים /ליטאים, אך עד מהרה התברר כי מדובר במהלך כלכלי נטו, כפי שהצהירו בעלי האולמות, וכפי שחשף 'כיכר השבת' כי כך סבורים גם במערכת הכשרות של הרב לנדא.

כדי להתאים את עצמם גם לציבור החסידי, יש לשלושת האולמות גם חותמת כשרות מטעם "בד"ץ התאחדות קהילות היראים" בראשו עומד הגאון רבי פנחס לייביש פאדווא.

הרב פאדווא, הוא רב חסידי, המשתייך לחסידות בעלזא - אך רב חסידי בעלזא בעיר בני ברק, הרב חיים צבי שפירא, היה חתום על מכתב רבני החסידויות בעיר נגד המעבר.

מכתב הרבנים

כעת, בהקלטה הנחשפת לראשונה ב'כיכר השבת', נשמע הרב שפירא מסביר כי מדובר בהוראה שקיבל מבית האדמו"ר מבעלזא.

"אני דיין בבעלזא, אבל לא בחלק הכשרותי. ביקשו ממני מביתו של האדמו"ר לחתום שצריכים לעשות חתונות רק באולמות שיש להם כשרות של רבני העיר. עכשיו, אין לנו שום דבר נגד שארית ולא נגד הרב פאדווא, שהוא רב חשוב ודיין חשוב" - אומר הרב שפירא.

הרב ממשיך, "אני התבקשתי לחתום על המכתב הזה בשם בית האדמו"ר, שחסידי בעלזא ידעו שבבני ברק הם צריכים להשתמש רק בהכשר של רבני העיר בני ברק. הרב פאדווא הוא רב פרטי, לא נותן כשרות מטעם בעלזא באולמות בבני ברק".

במקביל, מכהן הרב פאדווא גם כנציג חסידות בעלזא בכשרות בד"ץ קהילות, אך שם מבהירים בשיחה עם 'כיכר השבת' כי אין להם כל קשר לכשרות המטבחים באולמות שעברו לכשרות שארית ישראל והרב פאדווא.

מתברר כי באולמות אלו, לחסידים שיזמינו את כשרות הרב פאדווא ולא את כשרות שארית ישראל, מוצרי הבשר בתפריט יהיו כאלו שתחת השגחת בד"ץ קהילות, בשל העובדה שמדובר במערכת כשרות המקובלת על הציבור, ומחיריה זולים.

מבד"ץ קהילות נמסר שהמהלך לא תואם איתם כלל, אין לבד"ץ קהילות שום קשר לכשרות באולמות שעזבו את הכשרות של רבני העיר בני ברק, הרב לנדא והרב שבח רוזנבלט.

את תגובת הרב פאדווא לא ניתן היה להשיג עד לשעת פרסום הידיעה. היא תפורסם במלואה כאשר תתקבל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר