הותר לפרסום

עשרה חודשים אחרי: השב"כ הודיע; דריסת החרדים - פיגוע

בחודש אדר, בשנה שעברה, נדרסו תלמידי ישיבה במזרח ירושלים, הפצועים התעקשו: מדובר בפיגוע אך במשטרה הסתפקו; כעת הותר לפרסום כי השב"כ התערב בחקירה וחשף את המניע (אקטואליה)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הפצוע מהפיגוע, בבוקר שאחרי (צילום: חוננו)

בחודש אדר, בשנה שעברה, נדרסו תלמידי ישיבה בסמוך לשער יפו בירושלים, הפצועים התעקשו: מדובר בפיגוע אך במשטרה הסתפקו; כעת הותר לפרסום כי השב"כ התערב בחקירה וחשף את המניע.

האירוע התרחש בתאריך 27.3.19. בשעות הלילה הוזעקו כוחות משטרה לצומת חטיבת ירושלים יצחק קריב בעקבות דיווח על רכב שפגע ב 2 בני אדם. כוחות המשטרה שהגיעו למקום, פתחו בחקירה ואספו ממצאים וראיות שהובילו לזהותם ומעצרם של החשודים תוך שעות בודדות, שלאחר חקירה שוחררו בתנאים.

כבר בבוקר שלמחרת התעקשו הפצועים כי מדובר בפיגוע על רקע לאומני, למרות שבמשטרה לא קיבלו את גרסתם. אחד הפצועים, אברהם ארנד בן 28 מהעיר העתיקה, תיאר בבוקר שאחרי: "ירדנו בשער יפו אתמול בלילה, אני וחבר שלי. ירדנו בירידה, הגענו ליד הרמזור של שער יפו, ואז הגיע רכב... נכנס בנו, נפלנו על הרצפה".

ארנד הוסיף, "אחר כך עשה רוורס לנסות עוד פעם. אחר כך יצאו מהרכב, כשהיינו על הרצפה, התחילו לתת לנו מכות ובעיטות, ונכנסו לרכב וברחו".

במשטרה מודים היום כי בתחילת החקירה נבדק חשד לאירוע חבלני בשיתוף גורמי בטחון ובהמשך עברה החקירה ליחידת הבוחנים של אגף התנועה של משטרת מחוז ירושלים.

הפצוע משחזר בבוקר שאחרי ומתעקש: מדובר בפיגוע

אך בעקבות מידע שהתקבל בשרות הביטחון הכללי והעלה את החשד נגד 2 החשודים (19, 26, מזרח י-ם), בביצוע עבירות פח"ע, החלה חקירה משותפת והחשודים נעצרו בחודש שעבר בשנית לחקירה שבמהלכה התחזק החשד כי אירוע הדריסה בו היו מעורבים, בוצע במתווה של פיגוע משולב דריסה ודקירה.

מעצרם של החשודים הוארך תחת צו איסור פרסום בפני בית משפט השלום מעת לעת, והיום הגישה הפרקליטות נגדם הצהרת תובע שבמסגרתה הוארך מעצרם עד לתאריך 9.1 לשם הגשת כתב האישום נגדם.

מהמשטרה נמסר: "פעם נוספת, חקירה משותפת של משטרת ישראל יחד עם שרות הביטחון הכללי, הובילו למעצרם של חשודים בביצוע פח"ע, שכל כוונתם הייתה עפ"י החשד לפגוע באזרחים חפים מפשע, וזאת במטרה להביאם לדין ומאחורי סורג ובריח בגין מעשיהם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר