אחרי החיסול

ראש ממשלת עיראק: ארה"ב דיווחה כי חלק מהתקיפות - ישראליות

"ארה"ב הודיעה לנו שחלק מהתקיפות נגד המיליציה השיעית בוצעו על ידי ישראל", טען ראש ממשלת עיראק • הפרלמנט בעיראק הצביע בעד הוצאת הכוחות האמריקניים (אקטואליה)

תקיפה בעיראק, שיוחסה לישראל (צילום: מתוך טוויטר)

ראש ממשלת עיראק, עאדל עבד אל-מהדי, תקף היום (ראשון) את ארצות הברית בעקבות חיסולם של מפקד כוח קודס האיראני קאסם סולימאני ובכיר המיליציות השיעיות אבו מהדי אל-מוהנדס.

הוא האשים כי ""וושינגטון גררה אותנו לסכסוך שלה עם איראן. אנחנו מגנים את ההתקפה האמריקנית - הזהרנו את ארה"ב מהשלכות של פעולות כאלה במדינה".

"אנחנו בוחנים אפשרות לסיום הנוכחות של הכוחות הזרים במדינה. לאחר ההתפתחויות האחרונות נתקשה להגן על הכוחות הזרים".

בהמשך דבריו טען: "ארה"ב הודיעה לנו שחלק מהתקיפות נגד המיליציה השיעית בעיראק בוצעו על ידי ישראל". יצוין כי בעבר, תקיפות שונות נגד המיליציה, יוחסו על ידי גורמים רשמיים בעיראק לישראל.

בתוך כך, הפרלמנט העיראקי אישר היום בהצבעה את הוצאת הכוחות האמריקניים מתוך המדינה. יצוין כי מדובר רק בקריאה לממשלה, אך היא אינה מחייבת.

בהחלטה נכתב כי "הממשלה מתחייבת לבטל את בקשתה לסיוע מהקואליציה הבינלאומית הנלחמת בארגון 'המדינה האסלאמית' לאור סיום הפעילות הצבאית בעיראק והשגת הניצחון".

"על ממשלת עיראק לפעול כדי לסיים כל נוכחות של כוחות זרים על אדמת עיראק ולאסור עליהם להשתמש באדמתה, במרחב האווירי שלה או במימיה לא משנה מה תהיה הסיבה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר