פרסום ראשון

הרב רומפלר: עיכוב היציאה, כדי שאנהיג את הקהילה בארץ

הרב אלעזר רומפלר, תקף את כלי התקשורת החרדים וטען כי הם משמיצים שהוא מנהיג כת לב טהור, כדי שיכניסו אותו לכלא • אחד החסידים: "אביו אמר לנו לפני מותו, שהבן ינהיג את הקהילה" (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
רומפלר, בכת לב טהור (צילום: מסך)

הרב אלעזר רומפלר, תקף בשיחה שמסר בפני תלמידיו את כלי התקשורת החרדים שדיווחו על מעצרו ועל הפרשיות הקשורות בשמו, וקרא לחסידיו שלא לשתף איתם פעולה.

לטענת רומפלר, הנחשד בהיותו אחד מארבעת האנשים הדומיננטיים בכת לב טהור שבגואטמלה, האתרים החרדים משמיצים אותו כדי לגרום למדינה להכניס אותו לכלא.

ביום חמישי האחרון, חשף 'כיכר השבת'כי מעצרו של הרב רומפלר הוארך בחודש ימים, בהסכמת הצדדים. בשיחה עם תלמידיו טען, כי בכך מתקיים את רצון אביו, הרב אהרן צבי רומפלר, רב קהילת 'תהילות ישראל'.

עדות של ילד ששהה ב"לב טהור" (באדיבות המצלם. תמונת אילוסטרציה: שלומי כהן)

לדבריו, אביו פועל משמיים כדי שיישאר בארץ וינהיג את קהילת תהילות ישראל, ולא ישוב לגואטמלה להנהיג את כת לב טהור.

אחד החסידים סיפר בשיחה עם 'כיכר השבת' כי תקופה לפני שנפטר, כינס הרב אהרון רומפלר את כל הקהילה, ונשא בפניהם דברים על זהות האיש שיחליף אותו בהנהגה.

לטענתו, הוא אמר להם כי בנו, הרב אלעזר, ישוב מגואטמלה להלוויה, ולא ישוב לחו"ל כי אם יישאר בישראל וינהיג אותם.

"אני לא ירשה לו לחזור לגואטמלה", התבטא אז המנהיג המנוח של תהילות ישראל, ומי שכונה הרב של נשות השאלים. "הוא יצטרך להישאר בישראל".

'כיכר השבת' אף חשף לאחר מעצרו של הבן, כי אחד מבני הקהילה בישראל הוא שדאג להלשין עליו, כדי שיעצרו אותו והוא ייאלץ להישאר בישראל.

"אחד מחברי קהילתנו עשה את זה כדי שהרב יישאר איתנו, ולא יעזוב אותנו חזרה ל'לב טהור'", הסביר אחד מחברי תהילות ישראל בשיחה עם כיכר השבת.

ב'לב טהור' חשדו מהרגע הראשון כי מדובר בהלשנה מכוונת של גורמים ב'תהילות ישראל', מה שהוביל לחילופי האשמות ביניהם ולהחרפת הפילוג בין הקהילות הקיצוניות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר