פגע - והתחרט

ח"כ רם בן ברק: "אם תמצאו חסיד גור אחד שיושב במסדרון בבתי החולים - תתקשרו אלי"

חבר הכנסת רם בן ברק, ממפלגת כחול לבן, רמז כי בגלל היותו של ליצמן שר הבריאות, חסידי גור מועדפים על פני כלל האזרחים, כך שרק מהם נחסכת ההמתנה במסדרונות בתי החולים (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

ח"כ רם בן ברק, איש מפלגת 'כחול לבן', הפנה היום (שלישי) את כעסם של רבים בארץ על התורים הארוכים בבתי החולים - אל הציבור החרדי.

בראיון לתכניתו של ינון מגל ב'רדיו 103' אמר בן ברק: "בתי החולים בארץ קורסים, בכל המחלקות הפנימיות אנשים יושבים במסדרונות; אם תמצא חסיד גור אחד שיושב במסדרון - תתקשר אלי".

כוונתו של בן ברק, לשעבר המשנה לראש המוסד, היתה להאשים את יו"ר יהדות התורה ח"כ יעקב ליצמן, המכהן כשר הבריאות, כי הוא פועל למענם של חסידי גור - החסידות עליה הוא נמנה - וזאת על חשבון כלל הציבור.

דברי ההסתה הללו עוררו זעם וגררו תגובות רבות. ח"כ יעקב טסלר (יהדות התורה) כתב: "בן ברק מיישם את משנת 'יש עתיד', מבית פטרונו לפיד, כהמשך למתקפת השיסוי והשנאה של אלכס קושניר, בסגנון 'הכה את החרדים וקבל חשיפה'".

בן ברק, בעת השבעתו לכנסת (מתוך ערוץ הכנסת)

עורך ביטאון ש"ס 'הדרך', אברהם דב גרינבוים, צייץ: "מספר 26 בכחול לבן שכח מה מספר 13 (ח"כ גרמן) עשתה - וליתר דיוק: לא עשתה - למערכת הבריאות בישראל. תתקשרו אליו לעדכן".

גולש בשם יוסי, השוהה בבית החולים לצורך טיפולים במחלתו, העלה תמונה של חרדי בכניסה לרכב של 'עזרה למרפא', וכתב: "זה החסיד הראשון שפגשתי הרגע בבית חולים; עוזר לאישה עם כיסא גלגלים. אז שכחול לבן ימשיכו להסית נגד מגזר, והשיירה עוברת".

לאחר הזעם הציבורי שספג, חזר בו חבר הכנסת בן ברק. "אני מבין שרבים מחסידי גור נפגעו מההערה שלי היום בשידור", כתב. "כוונתי הייתה לומר ששר הבריאות לא מטיל מספיק את כובד משקלו על מנת לפתור את בעיית מערכת הבריאות הציבורית".

"אני מצטער וחוזר בי מהאמירה - לא הייתה לי כוונה לפגוע בחסידי גור", סיים הח"כ מ'כחול לבן'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר