מחאת העגלות מתרחבת

הפגנה סוערת בירושלים: עצורים במאבק על הרכבת הקלה

הקיצונים המפגינים נגד בניית הרכבת הקלה, שתחלוף ברחוב יחזקאל בירושלים, הגיעו היום להפגין שוב באתר הבניה - שם ההפגנה הפכה לאלימה מול השוטרים והמאבטחים • 7 מהם נעצרו (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

מאבק הקיצונים נגד עבודות הרכבת הקלה בירושלים, בקו שחלקו אמור לעבור ברחוב יחזקאל, הסמוך לשכונת מאה שערים - נמשך, והופך לאלים.

היום (שני) הגיעו קרוב למאתיים מפגינים לאתר בניית הרכבת הקלה, אך שם ההפגנה הפכה לאלימה בין המאבטחים והשוטרים לבין המפגינים. הכביש נחסם לתנועה.

בשל העובדה שחלק מהמפגינים היום, כמו גם בהפגנות הקודמות, הגיעו עם ילדיהם הקטנים בתוך העגלות, זכתה המחאה לכינוי "מחאת העגלות".

מדוברות המשטרה נמסר כי בצומת הרחובות יחזקאל/עזרא בירושלים מתקיימת מחאה בה לוקחים חלק כמה עשרות, שחלקם מנסים להפר את הסדר וחוסמים את נתיב התנועה במקום, כוחות משטרה פועלים להשבת הסדר הציבורי, ועצרו עד כה 7 חשודים.

ברקע ההפגנות, 'כיכר השבת' חשף כי לא כולם בשכונת מאה שערים מאוחדים במאבק נגד הרכבת הקלה. למרות מאמצי מארגני ההפגנות, העדה החרדית וחסידות תולדות אהרן, טרם הצטרפו למוחים.

בשיחה שמסר אחד מהם לקבוצת מפגינים קיצונים, אמר: "לא צריך את העדה החרדית או את חסידות תולדות אהרן בשביל המלחמה הזאת. אנחנו יכולים לנצח אותם. כנראה שלא נצליח לעצור את עבודות הרכבת, אבל נצליח לעכב את זה בכמה שנים לפחות".

עם זאת הדגיש, "אם לא נילחם היום, בוודאי לא נצליח". בהמשך הדברים, הוא מעביר ביקורת על כך שאנשים לא מספיק עושים בשביל להילחם בעבודות הרכבת הקלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר