עליית הגויים מרוסיה

אין גבול לחוצפה: ח"כ ליברמן דורש לפטר את הראשון לציון

חברי הכנסת האנטי חרדים יוצאים הבוקר במתקפה נגד הראשל"צ, הגאון רבי יצחק יוסף, שהתייחס לעולים מרוסיה, שרובם גויים • לפיד ואיווט קראו לפטר את הרב • "אל תטיפו מוסר לרבנים" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י' בטבת תש"פ | 07.01.20
(צילום: ישי כהן)

חברי הכנסת האנטי חרדים יוצאים הבוקר (שלישי) במתקפה נגד הראשל"צ, הגאון רבי יצחק יוסף, שהתייחס לעולים מרוסיה, שרובם גויים. יו"ר סיעת 'המחנה הדמוקרטי', ח"כ תמר זנדברג, קראה ליועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, לפתוח בחקירה נגד הרב הראשי.

מוקדם יותר פורסמו דבריו של הראשון לציון נגד עליית הגויים מרוסיה: "מאות אלפים או עשרות אלפים של גויים באו לארץ בגלל חוק מיהו יהודי. יש כאן הרבה-הרבה גויים, חלק מהם קומוניסטים, עוינים את הדת, שונאי דת. הם לא יהודים בכלל, גויים. אחר כך מצביעים למפלגות שמסיתים נגד החרדים ונגד הדת".

הראשון לציון המשיך בדבריו החריפים: "העלו אותם פה לארץ שיהיה משקל נגד החרדים שאם יהיו בחירות לא יהיה הרבה לחרדים. בשביל זה העלו אותם פה לארץ, גויים גמורים, ממש גויים גמורים. לצערנו הרב, אנחנו רואים את פרי ההסתה שהם עושים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב כי מדובר: ב"אמירה מקוממת שאינה במקומה. העלייה ממדינות חבר העמים לשעבר היא ברכה עצומה למדינת ישראל ולעם היהודי. הממשלה בראשותי תמשיך לפעול למען עלייתם וקליטתם בארץ של אחינו ואחיותיו יוצאי בירת המועצות לשעבר".

מתנועת ש"ס נמסר, בתגובה לקריאות להדחתו של הראשון לציון: "האחראי הראשי להסתה ולשיסוי בעם הוא אביגדור ליברמן. כל רצונו של ליברמן הוא להביא לסיום כהונתו של נתניהו כראש ממשלה מתוך שנאה אישית ונקמה שמעבירה אותו על דעתו ולכן הוא מנסה לקושש קולות ולהיבנות מיצירת פילוג וקרע בעם ישראל".

"ליברמן מסלף ביודעין את דבריו של הראשון לציון הרב יצחק יוסף, שהתייחס לקבוצה של העולים הלא יהודים שלצערנו הולכת וגדלה בגלל הפרצה של ״סעיף הנכד״ בחוק השבות. הרב יצחק יוסף לא אמר חלילה מילה אחת כנגד אחינו ואחיותנו היהודים, עולי רוסיה, שהביאו ברכה עצומה למדינת ישראל ושמרו על יהדותם ודתם למרות הקשיים הגדולים במשך עשרות שנים".

"תנועת ש״ס לא תתן את ידה למסע השיסוי ולרדיפת הראשון לציון הרב הראשי לישראל יצחק יוסף, בשל אמונתנו והבעת דעתו שמחוייבת מתוקף תפקידו כמנהיג רוחני בעם ישראל".

יו"ר 'ישראל ביתנו', ח"כ אביגדור ליברמן, תקף את הרב הראשי ואמר: "אנחנו דורשים את השעייתו מתפקידו לאלתר ונפעל שבעתיד הקרוב ייבחר רב ראשי מקרב הציונות הדתית, שידע להכיל ולחבק ולא להפריד ולפלג.

יו"ר 'כחול לבן', ח"כ בני גנץ: "אני מצפה מראשי כל המפלגות לא לשתוק כמו דגים ולצאת בגינוי חריף לדברי הרב יוסף, על מנת למנוע פגיעה אנושה במרקם העדין של החברה הישראלית".

"טוב יעשה הרב הראשי הספרדי אם יתנצל בהקדם על דבריו. הישראלים דוברי הרוסית, אלו שעלו ואלו שנולדו כאן הם שווים בין שווים בחברה הישראלית. הם פטריוטים המשרתים בצה"ל, הם נמצאים בכל עמדות המפתח במדינה. ואנחנו נדאג שהמגמה הזו תגדל ותתחזק. עוצמתו של העם היהודי באחדותו".

ח"כ יאיר לפיד, מחברי הנהגת 'כחול לבן', הגיב: " העולים הם אחינו, ועלייה זה ערך ציוני חשוב. מה קרה ליהדות מקבלת ומאירת פנים שאינה עוסקת בעלבונות? מה קרה ל'כאזרח מכם יהיה לכם הגר הגר אתכם ואהבת לו כמוך'? על הרב הראשי להתנצל על דבריו המבישים והחמורים".

בתגובה, אמר ח"כ מיכאל מלכיאלי: " אל תטיף מוסר לרבנים מה לומר ומי שמך לאיש לחלק להם ציונים. כל מילה הנאמרת ע"י הרב, היא שקולה ומדודה ונתמכת בפסקי הלכה. הראשל"צ הוא הדמות המאחדת ומאירת פנים בין כלל האוכלוסיות, כך שאתה מר לפיד זה שצריך להתנצל ובהקדם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר