מתוך מעצרו

חבר מערכת 'הארץ' קורא לאלימות כלפי חיילי צה"ל

בית המשפט החליט להאריך את מעצרו של יונתן פולק, חבר מערכת בעיתון 'הארץ', נגדו הגישו חיילים קובלנה פלילית. במקביל, מאמר מסית שלו ותיעוד השתתפותו בהתפרעויות של פלסטינים - מעוררים סערה (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
פולק, בתוך רכב המעצרים (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

מאמר שפרסם האנרכיסט יונתן פולק בעיתון 'הארץ', מעורר סערה בשעות האחרונות, בשל קריאתו המפורשת לציבור בישראל להצטרף למיידי האבנים ובקבוקי הבערה הפלסטינים על חיילי צה"ל. במקביל, בית המשפט האריך בצהרים את מעצרו, ביומיים נוספים.

פולק, שנמנה על עובדיו הקבועים של עיתון 'הארץ', נעצר בעקבות קובלנה פלילית שהגיש נגדו בעבר ארגון 'עד כאן' יחד עם חיילים שהותקפו ונפצעו בהתפרעויות של פלסטינים.

את מאמרו האחרון, המסית במפורש לאלימות, פרסם האנרכיסט מתוך תא המעצר, והוא קורא בו להצטרף למאבק הפלסטיני ולהפר את החוק: "עלינו להצטרף אל ילדי האבנים ובקבוקי התבערה. עלינו לצעוד בעקבותיהם".

"כדי לתרום לשינוי, על יהודים לוותר מרצון על השאיפה להנהיג את המאבק ולהובילו, ותחת זאת לתמוך במאבקם של הפלסטינים, לא בלב אלא בפועל. כן, עלינו לחצות את הקווים ולהפר את החוק; למרות המחיר, עלינו להצטרף אל ילדי האבנים ובקבוקי התבערה. עלינו לצעוד בעקבותיהם", הוסיף פולק.

יצוין, כי בעקבות הסערה שפרצה ברשתות החברתיות אחרי מאמר זה, שונה בהמשך היום המאמר באתר 'הארץ', כך שבמקום המילים האחרונות נכתב: "כן, עלינו לחצות את הגדר ולצעוד בעקבותיהם".

בעקבות המאמר הגיש עו"ד צור פלק מארגון עד כאן תלונה דחופה למשנה לפרקליט המדינה, עו"ד נורית ליטמן, בבקשה להורות באופן מיידי על פתיחה בחקירה מהירה, נוספת, נגד פולק, בגין הסתה נגד חיילי צה"ל.

התיעוד בו פולק נראה משתתף בהתפרעויות (צילום: 'עד כאן'. תמונה ראשית, אילוסטרציה: Nati Shohat/ Flash90)

בתוך כך, תיעוד חדש שמפרסמים ב'עד כאן' מוכיח לדבריהם שותפות פעילה של האנרכיסט היהודי ב-18 אירועים שונים בהם הותקפו חיילי צה"ל.

פולק עצמו אף נראה נוטל חלק בהתפרעויות, ותועד פעמים רבות כשהוא מבעיר צמיגים, הולך בראש המפגינים הפלסטינים ועומד בלב האירועים.

כך לדוגמה, לפני מספר שבועות תיעדו צלמים של 'עד כאן' את פולק כשהוא שותף בהתפרעות שנערכה בכפר קדום, כאשר הוא מסייע בהבערת הצמיגים ותועד עומד בין רעולי פנים ומיידי אבנים. באירוע זה נפגעו מספר חיילי צה"ל מהאבנים, אותן השליכו המתפרעים.

בית משפט השלום בירושלים החליט היום כאמור להאריך את מעצרו של פולק, ובעוד יומיים נוספים הוא יובא שוב לדיון.

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
פולק, עורם צמיגים (צילום: 'עד כאן')
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר