מעמד מרטיט

הראב"ד הגר"מ שטרנבוך פרץ בבכי ועשה קריעה על אחיו הגדול • צפו

במהלך הקריעה על אחיו הגדול, פרץ ראב"ד 'העדה החרדית', הגר"מ שטרנבוך, בבכי תמרורים על פטירת אחיו הגדול ממנו וגם על המצב בעם ישראל • צפו בקריעה הדומעת (חדשות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

לאחר ההספד של ראב"ד 'העדה החרדית', הגאון רבי משה שטרנבוך על אחיו, הגאון רבי דב זצ"ל, עשה הראב"ד קריעה ופרץ בבכי תמרורים על פטירת אחיו הגדול.

אמש (שלישי) במסע הלוויה של הגאון רבי דוב שטרנבוך זצ"ל שיצא מבית ההלוויות 'שמגר', הספידו אחיו הקטן - הגר"מ ואמר: "זו עת צרה לישראל, לא לחינם איבדנו עשרות תלמידי חכמים בשנה האחרונה, חייבים לעשות חשבון נפש, על המידת הדין שיש עכשיו כלפי עם ישראל".

לאחר ההספד המרגש, הגר"מ עשה את הקריעה, כשלפתע פרץ בבכי תמרורים, גם על המצב של עם ישראל וגם על פטירת אחיו הגדול.

יצויין, כי שעות הניחום במעונו של הראב"ד ברחוב קצלנבויגן 4 בשכונת הר נוף בירושלים, הם - בבוקר בין השעות: 11:30 עד השעה 13:00 ואחרי הצהריים בין השעות 19:00 ל-20:30.

אחיו של הגר"מ היה בדרכו לתפילת מנחה התמוטט בפתאומיות בכניסה לבניין ישיבת גאון יעקב. כוחות ההצלה שהוזעקו למקום, נאלצו לקבוע את מותו.

רבי דב זצ"ל גדל בצעירותו בלונדון, ובמשך השנים אף למד בחברותא עם ראש הישיבה המפורסם הגאון רבי אברהם גורביץ, יחד עמו שקד על התורה וההלכה.

בבני ברק היה ידוע המנוח כתלמיד חכם מופלג שיודע את כל הש"ס בעל פה, ואף היה מגיע מידי פעם לבקר את מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי במעונו, שם היו משוחחים בענייני הלכה ולימוד במסגרת הידידות ביניהם.

קשר מיוחד ושוטף היה לרבי דוב עם אחיו הראב"ד שהיה מכבד אותו מאד, ואף התבטא מספר פעמים אודות גאונותו ושקדנותו בתורה.

המנוח, נפטר בגיל 96. השאיר אחריו בני משפחה ההולכים בדרך התורה וההלכה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר