יירוט במהירות האור

נחשף: הלייזר החדש שישלים את כיפת ברזל

משרד הביטחון חשף היום את פריצת הדרך בפיתוח לייזר רב-עוצמה ליירוט איומי תלול המסלול. "עידן חדש של 'לוחמת אנרגיה'. החזון לעתיד הוא לראות את הלייזר מוטס". צפו (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון‎)

המנהל לפיתוח אמצעי לחימה ותשתיות טכנולוגיות (מפא"ת) שבמשרד הביטחון חשף היום (רביעי) מערכת יירוט המבוססת על לייזר, שתשלים את מערכת כיפת ברזל.

ראש מחקר ופיתוח במנהל לפיתוח במשרד הביטחון, תא"ל יניב רותם סיפר על הפיתוח החדש: "אנחנו נכנסים לעידן חדש של 'לוחמת אנרגיה' באוויר, ביבשה ובים. השקעות המחקר ופיתוח שנעשו במפא"ת בשנים האחרונות, מציבות את ישראל בין המדינות המובילות בתחום הלייזר רב-העוצמה. במהלך שנת 2020 נבצע הדגמת יכולות של הלייזר בשטח".

לדבריו, "הנשק הזה יהווה מכפיל כוח ליכולות ההגנה של צה"ל: להגנה האווירית, להגנה על הגבולות ואף ליכולות התמרון של צה"ל. החזון לעתיד הוא לראות את הלייזר מוטס על כלי טיס אוויריים – ואף להשתמש בו כנשק התקפי".

ראש מחלקת אופטרוניקה במפא"ת, דובי אוסטר אמר כי "לראשונה, אחרי חלומות ורצונות שלנו להגיע למערכת נשק יעילה שמבוססת על אנרגיה ולא באמצעות 'ברזלים עפים', אנו בהחלט מתקרבים לזה".

הוא הסביר כי "כיום לייזר נמצא כבר בתעשיות, לריתוך רכבים בין היתר, אך בכמויות של קילו-וואטים בודדים, וכדי ליירט עם לייזר צריך עשרות קילו-וואטים. היכולת שפיתחנו מבוססת על לייזר חשמלי ולא כימי שהתגלה כמסוכן ופחות יעיל, כפי שניסינו בעבר. המטרה היא להגיע לכמות של כ-100 קילו-וואט, וכך אנו מדייקים ופוגעים במטרה – גם בטווח של מעל 5 ק"מ".

במשרד הביטחון ציינו כי "המערכת הזו בטוחה ולא פולטת קרינה מייננת. הסכנה היא רק למי שבטווח הלייזר, וניתן לחדול את ירי הלייזר תוך אלפית שנייה אם חוששים שכלי טיס ידידותי ייפגע ממנו".

"אם נשלים את הפיתוח של המערכת על גבי מטוס, נוכל להתגבר על מכשול מזג האוויר, שכן היירוט מהמטוס יהיה מעל לגובה העננים וכך גם שטח הכיסוי יהיה גדול יותר. כחזון, המערכת תותקן על כלי טיס בלתי מאויש. נוכל ליירט את הרקטות מעל לראשו של האויב ובכך לחסוך אזעקות. בהמשך נפתח את המערכת גם ליירט רחפנים".

שר הביטחון נפתלי בנט מסר: "המוח הישראלי ממשיך להוביל חדשנות פורצת דרך. פרויקט הלייזר יהפוך את מערכת הביטחון לקטלנית, עוצמתית ומתקדמת יותר. מדובר בנדבך משמעותי בביצור ביטחון מדינת ישראל. לצד כלי המלחמה הקיימים, נוסיף חרב של לייזר אל מול האיומים, בצפון ובדרום. אנחנו מתקדמים במלוא התנופה, והמסר הברור: לישראל יכולות כבירות, בהגנה ובהתקפה. לאויבי ישראל מוטב לא לבדוק את הסבלנות והיכולות שלנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר