'כיכר' עושה סדר • מתעדכן

מהפטירה עד החילוץ הדרמטי • שטף עדכונים ממזג האוויר

מזג האוויר הקשה שפקד היום את מרבית ערי ישראל, גרם לנזקים אדירים בגוף ובנפש. 'כיכר השבת' עושה סדר באירועים ומסכם את האירועים הדרמטיים • וגם: היכן לא יתקיימו מחר לימודים (אקטואלי)

דוד הכהן | כיכר השבת |
(צילום: דו"צ)

מזג האוויר הקשה הצליח לפגוע בשגרת החיים של מספר ערים מרכזיות; באשדוד, נהריה, חיפה ועוד. 'כיכר השבת' עושה סדר ומדווח על האירועים שקרו נכון לשעה זו.

אשדוד

בשעות הערב (18:15) החלה הפסקת חשמל בעיר, מה שגורם לפגיעה באוכלוסייה החלשה ולהפסקת עבודת המעליות במספר רב של בניינים.

הצבא עוזר בחילוץ (דו"צ)

בשל כך, המוקד של כיבוי האש מקבל הרבה שיחות ומפנה לשם את צוותי הכיבוי של תחנת אשדוד לחלץ את האנשים שנתקעו במעליות. בשל העומס הכבד בפניות שירותי הכיבוי נעזרו בצוותים נוספים מתחנות בית שמש, רחובות וראשון לציון.

נהריה

משעות הבוקר המוקדמות, העיר עלתה על גדותיה במי הגשמים המבורכים אך למרות הברכה נזק רב נגרם למקומות רבים בעיר.

האוטובוס עם התלמידים בנהריה (צילום: כב"ה)

ברחוב שפרינצק בעיר - נמצא הנעדר ללא רוח חיים. בגן ילדים בנהריה רחוב שפרינצק - 10 ילדים חולצו ו-5 מבוגרים. בבית ספר בעיר חולצו קרוב למאה תלמידים.

נציב הכבאות רב טפסר דדי שמחי ירד לנהריה וליווה מקרוב את פעולות החילוץ והצלה של לוחמי האש בעיר נהריה. במסגרת ביקורו בעיר הזהיר את התושבים ונתן להם כמה הדרכות מקצועיות.

דדי שמחי מדבר (צילום: כב"ה)

טבריה

שלושה ילדים קטנים שבינהם פעוט כבן שנתיים פונו בחילוץ דרמטי מהצריף בו הם מתגוררים ביער הבעל שם טוב דרומית לצפת לפני שהמקום הוצף כשהם שהו לבד במקום

בשעה האחרונה (19:30) התקבלה הודעה במשטרה מאב אשר חשש לילדיו שנמצאים לבד בבית. האב המודאג סיפר כי מתחילה הצפה באזור שסובב את ביתו-אוהל ביער הבעל שם טוב דרומית לצפת.

השוטר עם התינוק (דוברות המשטרה)

השוטרים מיהרו להגיע למקום ולאחר כניסה רגלית אל תוך היער איתרו את האוהל שממוקם בקרחת היער. מהמקום חילצו השוטרים 3 ילדים בגילאים 16, 4 ותינוק שטרם מלאו לו שנתיים.

מהשוטרים שהשתתפו בחילוץ נמסר: "נצבט לנו הלב לראות את הילדים הקטנים במצב הזה. אנחנו מתנחמים בכך שיכולנו להושיט יד ולעזור להם להתאושש".

ברחבי הארץ

בנהריה - מוטי בן שבת, תושב נהריה בשנות ה-30 לחייו, מוטי נסחף אל החוף, לאחר שחילץ משפחה שהרכב בו נסעו התהפך במרכז העיר, בשצף המים שעלו על גדותיהם מנהר הגעתון הסמוך, בעקבות הגשמים העזים. - שם נקבע מותו.

בעכו - שלושה עובדי מכללה מקומית שהגיעו לעבודה בבוקר מצאו את עצמם לכודים ללא כל אפשרות יציאה מהמבנה - בלי חילוץ מקצועי.

חילוץ מבתים (כב"ה)

בחיפה - כוחות כיבוי אש הוזעקו על מנת לסייע בחילוצם של ילדי תלמוד תורה סערט ויז'ניץ בחיפה מבניין הת"ת, לאחר כמויות גדולות של מים שזרמו אל תוך הבניין.

בנחל מג׳נון - כוחות הכיבוי נזעקו כדי לחלץ אדם מרכבו שנסחף בסערה הגדולה - החילוץ הסתיים בשלום.

מהלך היום במשטרה

יותר מ-5000 שיחות הגיעו משעות הבוקר למוקד 100 המחוזי בעקבות מזג האוויר, פי 2 מיום "רגיל". בשל כך המשטרה נערכה עם עשרות מוקדנים נוספים.

בתוך כך, מרבית הפניות עסקו בפגעי מזג האוויר, הסדרי התנועה ובקשה לסיוע של המשטרה בדרך.

מפקד המשל"ט בתדרוך במוקד (צילום: דוברות המשטרה)

במשטרה מדגישים, כי "המערכת החורפית טרם הסתימה ויש להישמע להוראות השוטרים המוצבים במקום, להימנע מכניסה לצירים מוצפים וכן להתאים את מהירות הנסיעה לתנאי הדרך".

במשטרה שבים ומדגישים: "מי שלא נדרש לנוע בצירים באיזורים המוצפים, מתבקש שלא להגיע לאזור ולא לסכן את עצמו".

ההיערכות של הצבא

צה"ל לא נותר אדיש לפגיע מז האוויר היום וכוחות צה"ל פעלו בשעות האחרונות כדי לסיוע בחילוץ אזרחים באזורי ההצפות בצפון.

הכוחות של הצבא שהגיעו לעזור היו בעיקר מ; מעוצבת "הגליל", לוחמי קומנדו, שיריון, הנדסה, תותחנים, חי"ר וזרוע הים, הוקפצו לסיוע באירועי ההצפות.

צפו בברקים ביישוב שילה (צילום: שמואל בן נעים)

במסגרת הסיוע של החיילים, הצבא הקצה כלי רכב צבאיים ייחודיים לצבא וסירות לחילוץ ולפינוי, המותאמים לתנאי השטח.

יחד עם זאת, אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה נערך באמצעות עבודות אחזקה מונעת של תשתית במחנות ובמוצבים במרחבים השונים, השלמת ציוד חורף לכלל היחידות הסדירות.

סגן מפקד גדוד 601, רב-סרן דין ויינשטיין מדבר על היום שהיה

בדגש על חרמוניות ומעילי סערה, מחסנים עם ציוד לוגיסטי במרחבי פיקוד צפון לטיפול באירועים קיצוניים, כלים לפינוי שלגים בגזרת החרמון והכנת יחידות ייעודיות לפינוי הכוללות אנשי מקצוע וכלי רכב מתאימים.

מדברי מפקד עוצבת הגליל, תת-אלוף שלומי בינדר: "בשעות האחרונות עוצבת ׳הגליל׳, חטיבת ׳ברעם׳ ולוחמים ממספר גדודים נמצאים בנהריה ומסייעים לתושבים. הגענו בכוחות גדולים עם רכבים צבאיים גבוהים ואנחנו פועלים ברגעים אלו בעשרות חילוצים של מבוגרים וילדים באזור".

"אנו מסייעים לפעילות גורמי החירום והעירייה במרחב. זו חלק מאחריותנו כלפי תושבי הצפון ונמשיך לתמוך ולעזור ככל שידרש".

הרשויות בהן לא יתקיימו לימודים

לעת עתה יש מספר בודד של רשויות שהודיעו כי בשל מזג האוויר הקשה לא יתקיימו מחר הלימודים בתחום השיפוט שלהן: נהריה, מטה אשר, מעלה יוסף ומעלות. ככל שיתווספו עוד רשויות 'כיכר השבת' ימשיך לעדכן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר