"נקים יחידת קומנדו"

פוגרום השבת באומן: 4 יהודים פונו לבית החולים

לקראת השעה חצות בליל שבת, נכנסו כ-30 אוקראיניים לאזור 'הציון' באומן עם מקלות ונשק חם, וגרמו לפציעת ארבעה אנשים • "אין לנו אמון בממשלה, נקים יחידת קומנדו" (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
(צילום: שמירה אוקראינה)

לקראת חצות בליל שבת קודש, נכנסו מספר אוקראיניים גויים לעיירה אומן, והחלו לרוץ בפראות ברחבי העיירה, שם חיפשו יהודים.

עדי ראייה סיפרו כי ראו כיצד התקבצו כ-30 בריונים גויים אוקראינים, כשבידיהם אלות וסכינים, והם רצים ברחובות אחוזים בטירוף רב וחיפשו יהודים להכות בהם.

אחד מהיהודים ששבת באומן מספר ל'כיכר השבת', "חזרתי מהקלויז, ואני רואה שהם מכים כל יהודי שרק "העז" להסתכל לעברם או להגיד חלילה איזה מילה".

איך זה התחיל?

"זה התחיל מוויכוח שולי בין אחד המקומיים ליהודי. האוקראיני, שהוויכוח לא מצא חן בעיניו, הזעיק את חבריו שיבואו להרביץ ליהודים".

"המשטרה אמנם הגיעה למקום, אך היא לא נקטה אצבע בכדי לעזור ליהודים, הם רק עמדו מן הצד וצפו על המתרחש, בזמן שיהודים חוטפים מכות. מה שהם כן עשו, זה שהם מנעו מעשרות הפורעים להיכנס לציון".

"לאחר שהם עזבו בליל שבת, יחד איתם עזבו עוד ארבעה יהודים לבית החולים הקרוב, עקב כך שהם נפצעו מהמכות שהפליאו בהם. בצאת השבת, ללא כל בושה הפורעים חזרו, וכעת המריבה בעיצומה".

שלומי אלישע, יו"ר 'שמירה אוקראינה', אומר ל'כיכר השבת': "כי לאור המקרים הרבים בחודשים האחרונים, אנחנו נביא ונממן יחידת קומנדו שתגן עלינו ועל הרחובות שלנו מפני הפורעים האוקראיניים. אין לנו ציפיות יותר מהשלטונות באוקראינה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר