שערורייה בבני ברק

הפרדה משפילה; הילדים הספרדים נכנסים רק מהשירותים 

הילדים הספרדים בתלמוד תורה 'כח התורה' בבני ברק, הופתעו לגלות כי נפתח עבורם מעבר מיוחד - דרך השירותים, כאשר השער המרכזי נותר עבור החיידר האשכנזי 'איילת השחר' בלבד (חרדים, בארץ)

יענקי כץ | כיכר השבת |
הכניסה והמעבר דרך השירותים (צילום: אחד ההורים)

תלמידי תלמוד תורה 'כח התורה' בבני ברק, הגיעו ביום שישי האחרון, ערב שבת פרשת 'ויחי', כמידי בוקר לתלמוד תורה ברחוב הגליל 10 בבני ברק, והופתעו לגלות כי נפתח עבורם פתח מיוחד, לאחר שהשער המרכזי - נחסם עבור הילדים הספרדים.

תלמוד תורה 'כח התורה' הוא ממוסדותיו של הגאון רבי דוד הלל, ובהנהלת הרב אביגד יונה. באותו המבנה פועל גם תלמוד תורה אשכנזי בשם 'איילת השחר' בהנהלת הרב אשר בנדיקט.

המדרגות לכניסה החדשה

בערב שבת קודש גילו הילדים הספרדים של 'כח התורה' כי נפרץ עבורם קיר, וכך המעבר לתלמוד-תורה הוא דרך השירותים של הבניין, לאחר ששער הכניסה המרכזי נחסם עבורם ונשאר פתוח אך ורק לילדים האשכנזים של החיידר האשכנזי הנוסף שנמצא באותו מבנה, 'איילת השחר'.

בהנהלת החיידר האשכנזי החליטו לפצל את המקום ולייצר כניסות נפרדות, אחת לאשכנזים והשנייה לספרדים, לצורך כך הם חסמו את הפתח המרכזי למבנה והקימו בה גדר ברזל ושער עם אפשרות כניסה רק לת"ת האשכנזי, ופרצו קיר שהוא מסדרון לשירותים, וכך התלמידים הספרדים והצוות החינוכי שלהם נאלצים לעבור דרך חדרי השירותים ומשם להגיע לכיתות.

הפתח החדש והשירותים
המעבר דרך השירותים

הורה שנדהם מן האפלייה הקשה אמר בשיחה עם 'כיכר השבת': "בנו שער ברזל וחסמו גישה לילדים הספרדים, דרך המלך היא רק לאשכנזים, אנחנו צריכים לעבור במקום מסריח ומטונף, ככה תינוקות של בית רבן צריכים להתחיל את היום שלהם, יש כאן אפלייה חמורה. אנחנו דורשים מהעירייה פתרון ראוי לעבור למבנה אחר, להוריד את השער הזה.".

מנהל תלמוד התורה 'איילת השחר' הרב אשר בנדיקט מסר ל'כיכר השבת' לאחר ששמע את כל הטענות שהעלו ההורים הספרדים: "אין תגובה".

הכניסה החדשה
הפתח החדש
המעבר דרך השירותים
המעבר דרך השירותים
המעבר דרך השירותים
המעבר דרך השירותים
המעבר דרך השירותים
המעבר דרך השירותים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר