עם הפתק 'אמת'

בחירות 2020: 'העבודה', 'גשר' ו'מרצ' ירוצו יחד

יו"ר העבודה-גשר, עמיר פרץ, ויו"ר מרצ, ניצן הורוביץ, סיכמו על התמודדות משותפת של מפלגות 'העבודה' - 'גשר' - 'מרצ', בבחירות הקרובות. אורלי לוי אבקסיס תוצב במקום השני (ארץ)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ט"ז בטבת תש"פ | 13.01.20
הורוביץ ופרץ, הבוקר (צילום: ללא קרדיט)

יו"ר העבודה-גשר, עמיר פרץ, ויו"ר מרצ, ניצן הורוביץ, סיכמו הלילה (שני) על התמודדות משותפת של מפלגות 'העבודה' - 'גשר' - 'מרצ', בבחירות הקרובות לכנסת ה-23.

מטעמם של השניים נמסר כי "מדובר במהלך המשמעותי של בחירות 2020 שיבטיח את היכולת להקים ממשלת שינוי ותקווה לאחר הבחירות".

ההחלטה על הריצה המשותפת התקבלה בסיום פגישה שהתקיימה בביתו של יו"ר העבודה עמיר פרץ בשדרות. השניים אף סיכמו כי הרשימות ירוצו בבחירות תחת פתק משותף באותיות "אמת".

עוד נמסר מטעמם של השניים כי "פרץ והורוביץ מתכוונים לתת דגש על בשורת האיחוד המשמעותי ועל התקווה לשינוי פוליטי שיהיה הלב החברתי והמצפן המדיני של הממשלה הבאה לאחר סיום עידן נתניהו".

הערב יכנסו השניים מסיבת עיתונאים ובה יתנו הצהרה לתקשורת.

השניים סיכמו כי במקום הראשון יוצב עמיר פרץ, במקום השני אורלי לוי אבוקסיס - שכזכור החלה את דרכה הפוליטית במפלגת "ישראל ביתנו" - ובמקום השלישי ניצן הורוביץ.

עוד סיכמו השניים כי סתיו ספיר, שערקה ממפלגת 'העבודה' ל'מחנה הדמוקרטי' בבחירות האחרונות - תישאר בחוץ.

בסיכום בין הצדדים, כך יראו המיקומים ברשימת השמאל המאוחדת: 1. העבודה - עמיר פרץ; 2. העבודה / גשר - אורלי לוי; 3. מרצ - ניצן הורוביץ; 4. מרצ - תמר זנדברג; 5. העבודה - איציק שמולי; 6. העבודה - מרב מיכאלי; 7. מרצ - יאיר גולן; 8. מרצ - אילן גילאון; 9. העבודה - עמר בר לב; 10. העבודה - רויטל סויד; 11. מרצ - עיסאווי פרג'.

בהמשך הרשימה החלוקה תהיה כך: 12. העבודה / גשר; 13. העבודה; 14. מרצ; 15. מרצ; 16. העבודה; 17. העבודה / גשר; 18. מרצ; 19. מרצ; 20. העבודה.

צוותי המו"מ מטעם מפלגת העבודה הפ השר לשעבר, אופיר פינס-פז ומזכ"ל מפלגת העבודה, ערן חרמוני ומטעם מפלגת מרצ: תומר רזניק, מזכ"ל מרצ ודרור מורג.

מהמפלגות נמסר כי "הצוותים יסיימו בקרוב את גיבוש ניסוחי ההסכם הסופיים, יחד עם הנספחים כדי להכינם לחתימת באי הכח ומורשי החתימה".

חבר-הכנסת אילן גילאון (מרצ) מסר בתגובה לאיחוד: "מברך את חבריי ושותפיי לדרך - ניצן, עמיר ואורלי. אני כבר הרבה זמן דוחף לשותפות הזו, שמציתה את להבת התקווה לחברה צודקת ולמדינה מתוקנת שואפת שלום. הציונות, הסוציאליזם ואחוות העמים - שוב על המפה, ובגדול. יאללה, מתחילים".

חברת הכנסת מרב מיכאלי אמרה כי "‏הבטחנו לעשות כל מה שנדרש כדי להחליף את שלטון הימין המסוכן של נתניהו וזה מה שאנחנו עושות. ריצה משותפת של השמאל הציוני, העבודה-גשר ומרצ, תציל את מדינת ישראל ותשמור עליה כמדינה ציונית ודמוקרטית של העם היהודי - עכשיו עם הפנים קדימה נרוץ בכל הכח יחד אל הניצחון!".

אורלי לוי אבקסיס, שתוצב במקום השני, הבהירה אמש כי החיבור הוא טכני בלבד ולא אידאולוגי. בריאיון ל'חדשות 12', אמרה אורי לוי כי "הסמכתי את ידו של יו"ר העבודה-גשר ושותפי, עמיר פרץ, לנהל מגעים עם מפלגות נוספות, כי עלינו צריכים לתפקד כ'מבוגר האחראי' של המערכה הפוליטית הזו".

אתמול, כינס פרץ את הנגה מפלגת 'העבודה' וביקש אישור לפתוח במו"מ לאיחוד טכני עם מרצ. "הסיכוי שלנו לנצח את ביבי יהיה באמצעות איחוד בין מפלגת העבודה למרצ. צריכים להתאחד. אני אדאג לשמור על כל החברים, כולל אורלי לוי-אבקסיס. מה שחשוב עכשיו זאת טובת המדינה", הסביר פרץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר