הפיקו לקחים

אחרי ההצפה: בסיס חיל-האוויר חזר לפעילות מבצעית ואימונים

בסיס חיל-האוויר "חצור" חזר לפעילות מבצעית ולאימונים לאחר שהושבת בעקבות ההצפה שפקדה את המחנה הצבאי במהלך הסערה האחרונה, שגרמה לנזק אדיר • צפו (חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: דובר צה"ל)

אחרי ההצפה בבסיס חיל האוויר והנזק הרב שנגרם, המקום חזר היום (שני) לפעילות מבצעית - כך מדווח הערב דובר צה"ל.

גורם בכיר בחיל האוויר סיפר, "שמונה מטוסי קרב שנשארו - נפגעו. חמישה במידה קלה מאוד ושלושה במצב כזה שייקח לנו כמה ימים להחזיר אותם למסלול. הם עמדו על המסלולים, במקומות שמועדים לפגיעה פחותה - אך טעינו כשלא פינינו אותם, וייערך תחקיר. נערכת בקרת נזקים לגבי ציוד כמו אמל"ח ובונקרים".

"המפקדים בשטח מקיימים הערכות מצב עם תוכניות מראש, המקומות המועדים לשיטפונות מוכרים, וההחלטה מתקבלת בבסיס אם לפנות את המטוסים או לא", מסביר הגורם הצבאי. "ההחלטה בזמן כה קצר בגלל שרגע אחד היה יבש - ומיד אחריו כבר לא". עוד הוסיף הקצין הבכיר כי הניקוזים בבסיס טופלו.

הגורם מבהיר כי הכוננות בחיל האוויר נמשכה כל העת: "ביום ראשון, כאמור, בסיס חיל האוויר חזר לפעילות מבצעית - והיום לפעילות אימונים. בכלל, התקופה מתאפיינת בדריכות מבצעית גבוהה, ותוך כדי האירוע לוקח זמן לייצב את המצב. הייתה לכך משמעות".

הקצין מסכם כי חיל האוויר מסייע לרשויות הסמוכות לטיפול בנזקים: "חלוקת האחריות פועלת בצורה שבה מה שקורה בתוך הבסיס הוא באחריותנו, ומחוצה לו - באחריות הרשות האזרחית, איתה יש שיתוף פעולה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר