450 שוטרים

כוחות הביטחון פינו שני מבנים בגבעת קומי אורי יצהר. צפו

כוחות גדולים של משמר הגבול ומשטרה פשטו הבוקר (רביעי) על גבעת קומי אורי ביצהר, המוגדר כ"שטח צבאי סגור", ופינו שני מבנים בלתי חוקיים, בעקבות החלטת בג"ץ. תיעוד (בארץ)

(צילומים: Sraya Diamant/Flash90)

כוחות גדולים של משמר הגבול ומשטרה, המונים כ-450 שוטרים, פשטו הבוקר (רביעי) על גבעת קומי אורי ביצהר, המוגדר כ"שטח צבאי סגור", ופינו שני מבנים בלתי חוקיים, בעקבות החלטת בג"ץ שאושרה בדרג המדיני.

באחד המבנים שפונו התגורר פעיל הימין נריה זארוג, שכזכור, לפני כחודשיים התבצר במשך שעות בביתו לאחר שאזק את רגלו למתקן מתכת גדול.

עם שחר חסמה המשטרה את הדרכים המובילות ליצהר ולגבעה כדי למנוע הגעת מפגינים שיעכבו את הפינוי.

בארגון חוננו ציינו כי במהלך הפינוי נעצרו שני בני אדם ומספר נוסף עוכבו בשטח ושוחררו. עוד נמסר כי "טרם ברור אם העצורים ילקחו לתחנת המשטרה או ישוחררו בשטח".

גורם ביטחוני אף הזהיר כי "כל ניסיון לפגוע בכוחות הביטחון המבצעים את עבודתם על פי חוק לפינוי והריסת המבנים במאחז הבלתי חוקי קומי אורי ייענה באפס סובלנות ובנחישות מצד הלוחמים. על התושבים לגלות אחריות, ולא להיגרר לפרובוקציות ואלימות".

בשבוע שעבר דחה בג"צ את עתירתו של זארוג שהתגורר במקום וטען כי השטח עליו נמצא המבנה בו הוא מתגורר, נמצא על שטח B ולכן אין לישראל כל סמכות בו.

מזכירות יצהר גינתה את הרס המבנים הבוקר ומסרה כי "עשרות אלפי מבנים ערבים בלתי חוקיים נבנו בשנים האחרונות ביהודה ושומרון, וממשלת ישראל בחרה להתמקד בהריסת בתיהם של משפחות יהודיות ביצהר כאשר בתי מחבלים שדם יהודי על ידיהם עומדים על תילם".

מפלגת "עוצמה יהודית" מסרה: "בזמן שמערכת הביטחון גוררת רגליים בהריסת בתי מחבלים ומלבינה בנייה ערבית לא חוקית בכל רחבי יהודה ושומרון בהיקפים מסחררים, היא מגלה מוטיבציית שיא בהריסת בתי יהודים. אנו קוראים לשר הבטחון בנט: עצור עכשיו את מדיניות האיפה ואיפה החמורה הזו. עצור את הפינוי בגבעת קומי אורי כעת - זה בידיך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר