שנתיים אחרי

"סולחה" ושיתוף פעולה בין הרב משה בוחבוט והרב שלמה דידי 

שנתיים אחרי המחלוקת הסוערת סביב הבחירות לרבה של העיר טבריה, בהן נבחר הרב משה צבי בוחבוט, נרשמה סולחה בין הרב הנבחר לרב שלמה דידי, שמועמדותו נפסלה (חרדים)

יענקי כץ | כיכר השבת |
הרב בוחבוט עם הרב דידי (צילום: ללא קרדיט)

שנתיים אחרי המחלוקת הסוערת סביב הבחירות לרבה של העיר טבריה, בהן נבחר הגאון רבי משה צבי בוחבוט, נרשמת סולחה בין הרב הנבחר לרב שלמה דידי, שנפסל מלהתמודד.

כזכור, העיר טבריה סערה סביב הבחירות, לאחר שהרב שלמה דידי, שהיה נראה כמי שזוכה לתמיכה מצד התושבים מסורתיים של העיר, ומכהן מזה כ-30 שנה כרב המועצה האזורית עמק הירדן, נפסל על ידי ועדת הבחירות של הרבנות הראשית בנימוק כי אינו מחזיק ב"תעודת כושר" לרב העיר.

מולו, התמודד הגרמ"צ בוחבוט, שנבחר בסופו של דבר לתפקיד, בתמיכת ש"ס ובניגוד לעמדתם של ראש העיר דאז יוסי בן דוד וחברי המועצה מטעם הבית היהודי.

הזעם בקרב תומכי הגר"ש דידי היה גדול, הם טענו כי הגרמ"צ בוחבוט הגיע מבני ברק בעוד הגר"ש דידי 30 שנה מתגורר בעיר ונפסל בלחץ של החרדים.

וכך, הבחירות לרבנות העיר יצרו קרע גדול בעיר, בין החרדים לאנשי הציונות הדתית, החילונים והמסורתיים, ויש הטוענים כי אלפי תושבים בחרו ברון קובי לפני שנה כדי לנקום על התערבות ש"ס בבחירות לרבנות העיר.

בימים אלו, שנתיים אחרי, נרשמה סולחה בין הרבנים. הרב בוחבוט נפגש עם הרב דידי יחד עם הדיינים, חברי בית הדין האזורי בטבריה, הרבנים הגאונים הרב חיים בזק, הרב שלמה שושן, והרב זמבר, יחד עם מי שמשמש שנים מזכיר בית הדין הרב שלמה דידי.

מטרת המפגש הייתה להדק את הקשר בין בית הדין לממונות שבראשות הרב בוחבוט לבין בית הדין הרבני, אשר מכח פסיקת בג"צ אינו יכול לדון בדיני ממונות. במפגש זה הוחלט לשתף פעולה ולהעביר את דיני הממונות אל בית הדין לממונות בראשות הרב בוחבוט אשר קיבל את אישורו של המשרד לשרותי דת לפעול בעיר.

יצוין כי זו היוזמה הראשונה שהרב שלמה דידי והרב משה צבי בוחבוט עושים בפומבי.

מקורבי הגר"ש בוחבוט אמרו ל'כיכר השבת' כי הרב עומד בקשרים קרובים וידידותיים עם הרב דידי ושמח לשתף פעולה להרמת קרן התורה בעיר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר