ניצחון המסיתים

חושש מליברמן? נתניהו הורה לבטל את הפגישה בין החרדים לאוצר

ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה לבטל את הפגישה בין ראשי החרדים לבכירי האוצר בסוגיית תקציב הישיבות • איווט הגיב: "נקווה שזה לא תרגיל על מנת לעשות מחטף" (פוליטי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה לבטל את הפגישה בין ראשי החרדים לבכירי האוצר בסוגיית תקציב הישיבות, זאת לאחר העניין הרב שנוצר סביב הפגישה, כאשר ב'ישראל ביתנו' ובמפלגת 'יש עתיד' מתחו ביקורת על נתניהו שמסייע לחרדים לפתור את המשבר התקציבי בישיבות.

חברי הכנסת של יהדות התורה נכנסו להילוך גבוה בקרב על תקציב הישיבות שעלול לרדת דרסטית בשל הקיפאון הפוליטי. היום הייתה אמורה להתקיים פגישת חירום בין ראשי החרדים לבכירי האוצר, בניסיון להביא לפתרון.

בפגישה שהייתה אמורה להיערך אחה"צ, היו אמורים ליטול חלק שר הבריאות יעקב ליצמן, יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני וסגן שר האוצר איציק כהן, לצד בכירי האוצר רוני חזקיהו ושאול מרידור.

אלא שלאחר הפרסום על הפגישה והתערבותו של נתניהו לסייע במשבר, החלה הסתה מתוזמנת נגד החרדים ונתניהו מכיוון יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן ויו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד.

נתניהו והחרדים החליטו בתיאום על ביטול המפגש, והודיעו כי הפגישה בוטלה. נכון לשעה זו לא נקבע מועד חדש לפגישה. הערכות הן כי מועד חדש ייקבע באופן חסוי ללא פרסום, על מנת לא לגרור הסתה מצד מתנגדי החרדים.

איווט ליברמן התייחס לכך בחשבון הטוויטר שלו שם צייץ: "נקווה שזה לא תרגיל על מנת לעשות מחטף".

כזכור, וכפי שדווח ב'כיכר השבת', תקציב המדינה לשנת 2020 לא אושר בשל כך שאין ממשלה פעילה. תקציבים שעשויים להיפגע, אלו תקציבים אשר אינם נמצאים בבסיס התקציב, כמו תקציב הישיבות ותקציבי רווחה רבים.

מדובר בכ-400 מיליון שקלים הנמצאים בבסיס התקציב, ועלולים לרדת לטמיון במידה ולא יצליחו להעביר אותם בהחלטת ממשלה חריגה. 800 מיליון שקלים נוספים נמצאים בבסיס התקציב, ויועברו באופן מלא.

חרדי פונה ברוסית לאיווט (אולפו 'כיכר השבת')

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר