הלו"ז המלא

הערב: מעמד סיום הש"ס המרכזי בראשות גדולי ישראל

נשיא המועצת הגר"ש כהן ייכנס עם מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי למעמד האדיר ויסיים את הש"ס. שר התורה יאמר את הקדיש והאדמו"ר מבעלזא יחל את מסכת ברכות • כל הפרטים (חרדים)

מפת המעמד (צילום: באדיבות המצלם)

מעמד סיום הש"ס המרכזי - מסדר לימוד ה'דף היומי' במחזור ה-13, יערך הערב (שני) בהיכל מנורה ('יד אליהו') בתל אביב - בראשות מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי, נשיא המועצת, ראש הישיבה הגר"ש כהן, ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין, כ"ק מרנן האדמו"רים, ראשי ישיבות, רבנים, דיינים, ובהשתתפות רבבות אלפי ישראל מסיימי ולומדי הש"ס. המעמד יועבר בשידור חי ב'כיכר השבת'.

במתחם הענק של היכל מנורה בתל אביב, שבתחומו יערך המעמד האדיר - נשלם מערך העבודות הלוגיסטיות המורכבות, כאשר המתחם כולו הוכן בצורה ססגונית מרהיבה, הבמות המדורגות ומערכת המפלסים והיציעים - עומדים מוכנים לקלוט את המוני החוגגים שיבואו מכל רחבי הארץ, במערך הסעות מאורגן, לחגוג יחדיו את שמחת התורה.

ל"כיכר השבת" נודע כי ברגעי השיא ייכנסו למעמד יחד, מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי ונשיא המועצת ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן. עם כניסתם, ישא נשיא המועצת את דבריו ולאחר מכן יערוך את סיום הש"ס, כאשר מרן שר התורה יאמר את הקדיש שלאחר מכן. מי שיחל את מסכת ברכות יהיה כ" האדמו"ר מבעלזא.

החזרות המוזיקליות

כאמור, ההמונים יגיעו במערך הסעות מסודר מכל רחבי הארץ. מוועדת התחבורה נמסר כי אוטובוסים ייצאו מירושלים בשעה 15:30, מבני ברק בשעה 16:30, ממודיעין עלית ב-16:00, מבית שמש ומביתר-עילית ב-15:30. יודגש כי הנסיעה בתחבורה הציבורית תתאפשר לבעלי כרטיסי כניסה בלבד בעלות סמלית. מירושלים ההסעות יהיו בחינם בחסות עיריית ירושלים.

במקביל נערכו כוחות הביטחון, המשטרה ואנשי האבטחה לקראת קיום האירוע, כאשר הונפקו הנחיות מיוחדות להמוני החוגגים אשר יוכלו להיכנס למתחם רק באמצעות הצגת כרטיס כניסה מקורי וממוספר. במשטרה הבהירו כי יעמדו על כך שלא יוכלו לעבור ממתחם למתחם, כאשר כל אחד יתבקש לשבת אך ורק במתחם המופיע על-גבי הכרטיס וזאת מתוך אחריות מירבית למניעת כל פגיעה חלילה בביטחונם של המוני החוגגים.

לו"ז המעמד

פתיחת השערים לכל מתחמי האירוע תהיה בשעה 18:00. בשעה 18:30 תתקיים תפילת מעריב המונית ובסיומה יאמר כל הקהל יחדיו פסוק בפסוק מספר פרקי תהילים לישועות ישראל. לאחר סגירת השערים בשעה 19:00 יפתח המעמד החגיגי לכבודה של תורה.

ההכנות באולם

גדולי ישראל יתכנסו בבואם למעמד, בחדר מיוחד שיועד במקום, ולאחר מכן יכנסו יחדיו למתחם האירוע לכבד את מעמד 'כבוד התורה'.

במרכז המעמד תובא, בנוכחותו, ברכתו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי, ולאחר כן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין ישא דברי חיזוק.

לאחר מכן ישאו תפילה במעמד מרטיט ומרגש של תפילת 'ק-ל מלא רחמים' לטובת נשמתו של הוגה רעיון ה'דף היומי' הגר"מ שפירא זצוק"ל רבה של לובלין וריש מתיבתא דחכמי לובלין, ולעילוי נשמתם של ששת מיליון הקדושים הי"ד שהועלו על מוקד קידוש השם בשואה האיומה. התפילה תאמר בנוסח המרטיט והמרגש שחובר לקראת מעמד סיום הש"ס ע"י אחד מגדולי בעלי התפילה - שבו אף יועלה זכרם של לומדי ה'דף היומי' שהלכו לעולמם במהלך המחזור ה-13 אשר לא זכו לסיים את הש"ס ולחגוג יחד עם המוני בית ישראל.

מאחורי הבמה המרכזית הענקית נבנה קיר אלקטרוני ססגוני בגובה ענק כאשר מעליו יוצגו כל העת מסרים באמצעים אלקטרוניים בקריאת הקודש להשתלב בלימוד ה'דף היומי', כאשר במהלכו אף תוקרן 'מצגת - אור קולית' מרתקת ומרגשת, ובה תודגש המטרה האמיתית בקיום המעמד האדיר לחיזוק תנופת לימוד התורה והוספת חילים ללגיונו של מלך בחובשי ספסלי בית המדרש.

ההכנות באולם

בנוסף ישולב במצגת תיעוד רב ערך ממעמדי סיום הש"ס שנערכו בראשות מרנן ורבנן גאוני וגדולי הדורות זצוק"ל. וכן תיעוד מעניין ורב גווני של שיעורים נדירים שהתקיימו לאורך השנים, כאשר לימוד 'הדף היומי' נמשך בכל עוז בכל השנים ולא נפסק ליום, כשגם בתקופת השואה מסרו נפשם המוני יהודים ללמוד את הדף במרתפים ובמקלטים ובתנאי מחתרת מחפירים.

להמוני החוגגים יצטרפו אלפים אשר יעקבו בשידור החי באמצעות אתר 'כיכר השבת' וכן ב-1,184 מוקדים ברחבי הארץ ובעולם היהודי, בארה"ב, ברחבי אירופה בקהילות היהודיות ברוסיה ובאוקראינה בסימן "יחד שבטי ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר