ה'פוסק' מגייטסהד

הגאון רבי פסח אליהו פאלק זצ"ל

הלילה נפטר בפתאומיות הגאון רבי פסח אליהו פאלק זצ"ל, מפוסקי ההלכה המפורסמים באירופה, דיין ומורה צדק בגייטסהד ומחבר ספרים מפורסמים על צניעות ושבת (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: יעקב נחומי )

אבל בגייטסהד: הלילה נפטר בפתאומיות הגאון רבי פסח אליהו פאלק זצ"ל מפוסקי ההלכה המפורסמים באירופה, דיין ומורה צדק בגייטסהד ומחבר הספרים המפורסמים על דרכי הצניעות "עוז והדר לבושה", ועל הלכות שבת שו"ת מחזה אליהו.

מקורביו מספרים, כי אתמול המשיך בסדר יומו ומסר שיעורים. בשעות הערב קיבל התקף לב בפתאומיות ולאחר זמן קצר נפטר למגינת לבם של תלמידיו ובני משפחתו.

המנוח היה מוכר כאדם גאון ותלמיד חכם שלא היה מש מלימודו במשך רוב שעות היום. אחד ממכריו מספר על אדם שהיה בקי בש"ס ובהלכה, רבי פסח אליהו זצ"ל השאיר אחריו משפחה מורחבת וגדולה, וצאצאים ההולכים בדרך התורה.

פרסומו העיקרי של הרב פאלק הגיע בעקבות ספרו "עוז והדר לבושה" שיצא לאור לפני כ-15 שנה. הספר כולל מאמרי השקפה בנושאי צניעות כמו גם פסקים והדרכות בנושאי לבוש והתנהגות. הרב פאלק כתב בהקדמה שמוטב שלא היה נכתב הספר, אך מה שהיה מובן בעבר אינו מובן היום.

גיסו של הרב פאלק זצ"ל הוא הגאון רבי מתתיהו סלומון משגיח ישיבת לייקווד. בנו הוא הרב נפתלי פאלק, מייסד הארגון אבות ובנים, חתנו של יוסף לוינשטיין.

מעת לעת הגיע המנוח לביקור בארץ הקדוש למסור שיחות ושיעורי תורה בהיכלי התורה והישיבות. בביקוריו הקפיד להיכנס לבתי גדולי ישראל בבני ברק להתברך.

הלוויתו תתקיים מחר בשעות הבוקר בירושלים. מועד הלוויה יפורסם בהמשך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר