זה מדעי: אמהות לא אוהבות את כל ילדיהן באופן שווה

"אני לא אוהבת אותו יותר, הוא פשוט עושה לי יותר נחת" - מכירים את הטענה הזאת? גם אתם שמעתם אותה מאמא בכל פעם שהעזתם להתלונן שאחיכם זוכה ליחס מפנק יותר מכם? הנה מחקר שנותן תוקף לחששות שלכם (משפחה)

שרי ברינר שיפמן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

למרות שאמא שלנו מתעקשת כבר שנים ארוכות שהיא אוהבת את כולנו באותה מידה, תמיד, בעומק ליבנו, ידענו את האמת. בהחלט יש יורש עצר אחד שהיא מחבבת יותר מכולם ולמרות הכרזותיה החוזרות ונשנות שמדובר במחשבות שמתרוצצות במוחנו לשווא - היא תמיד מדברת בעיניים נוצצות על הבת הגדולה, מתפארת בכישרונותיה בכל הזדמנות אפשרית ומוותרת לה כשזו מתחמקת באלגנטיות מקוממת משטיפת כלים ומסתגרת בחדרה, במקום זאת.

כעת, המדע מוכיח שלא הכל בראש שלנו ואנו לא סובלים מרגשי נחיתות חסרי ביסוס: מחקר של הסוציולוגית קתרין קונגר מאשר כי אכן יש דברים בגו. יחס מועדף הניתן לצאצא מסוים הוא תופעה שמתרחשת במשקי בית רבים. ידענו.

קתרין וצוותה תשאלו 384 זוגות אחים על אופן הטיפול שקיבלו מאביהם ואמם ומנגד, על הטיפול שקיבלו אחיהם והאם ההערכה העצמית שלהם הושפעה בעקבות כך.

לאחר מכן, הצוות סקר את ההורים של כל צמד אחים כדי לראות אם תשובותיהם תואמות לאלו של יוצאי חלציהם - והתוצאות היו מעניינות.

הם גילו כי בכורים הרגישו נבחרים ואהודים ואילו נצרים צעירים יותר חשו שהם נדרשים לציית לכללים מחמירים יותר, שכן הוריהם למדו כמה שיעורים לאחר גידול אחיהם הבוגר או אחותם.

אבל הנתון המרתק והחשוב ביותר בממצאי המחקר היה שאף הורה לא העז להודות בפני דור ההמשך שהוא מעדיף ילד אחד על פני השני, אממה, 70% מהאבות ו-74% מהאמהות אזרו אומץ והתוודו בדיסקרטיות בפני החוקרים שהם אכן העניקו לילד אחד יחס מועדף יותר מהשאר.

אנחנו כבר חוזרים אליכם, פשוט אצים להתקשר לאמא שלנו לקבל תשובות לגבי הנ"ל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר