מכתב תקיף לדרעי

"חרדים מאיימים עלי": רון קובי דורש להחזיר את האבטחה עליו

"דמי בראשך" - כך כותב היום ראש עיריית טבריה המודח, רון קובי, לשר הפנים ויו"ר ש"ס אריה דרעי, כשהוא דורש להחזיר את האבטחה שהוצבה עליו, בגלל "גורמים שמחוברים לרבנים" (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
קובי מאובטח. ארכיון (צילום: דוד כהן, פלאש 90)

רון קובי, ראש עיריית טבריה המודח, טוען היום (שלישי) כי קיימים איומים על חייו, ובשל כך יש להחזיר את האבטחה שהוסרה ממנו מאז פיטוריו לפני כשבוע.

כזכור, קובי הודח בשבוע שעבר מתפקידו בידי השר זאב אלקין, שהוסמך לדון בסוגיה במקומו של שר הפנים דרעי, בשל טענות מצדו של קובי לניגוד עניינים של יו"ר ש"ס. הנימוק הרשמי להדחתו של קובי הוא כישלונו באישור תקציב העירייה עד למועד הקבוע בחוק, למרות ארכות שהוענקו לו, אך הדחתו שמה למעשה קץ למתח שחולל קובי בתפקידו, מול הציבור החרדי.

כעת, במכתב ששיגר לשר הפנים אריה דרעי, רוטן כאמור קובי: "יומיים לאחר ההדחה, הורית על הסרת האבטחה סביבי כבאבחת סכין, ובכך חשפת אותי לסכנת חיים ממשית. רמת האיום עלי ורמת ההטרדות רק עלו מיום ההדחה, על ידי גורמים חרדים קיצוניים המחוברים לרבנים מסיתים ולעבריינים בכירים...".

תקרית מול חרדים (צילום: הפייסבוק של קובי)

"משיחות עם קצינים בכירים במחוז ועם מפקד משטרת טבריה", טוען ראש העיר לשעבר, "אני מבין שהאבטחה הוסרה על פי בקשת משרד הפנים, בטענה כי איני עוד עובד ציבור, וזאת ללא דיון על האיומים במחוז. לדברי המשטרה, אין ולא היה שום שינוי סטטוס בדרגת האיום שלי - והיא אף עלתה".

לדברי רון קובי, "בשים לב לעובדה כי ההליך המשפטי נמשך, ובשים לב לסיכון החיים בו אני נמצא, אני דורש ממך להשיב את תקני האבטחה וכל סידורי האבטחה והתנועה המאובטחת שלי - חזרה למקומם".

"דמי בראשך", ממשיך קובי ומתלהם, כדרכו, "שכן ידוע לי שהוראה זו יצאה ממך אל מנכ"ל משרדך, ומשם לחברת האבטחה, להפסקת העסקתם, כשברור לך שסכנת חיים מרחפת מעל לראשי".

ראש עיריית טבריה המודח חותם את מכתבו: "כמו כן, על פי כל דין, מגיעות לי כל זכויות ההעסקה, הכוללות בתוכם את ההודעה המוקדמת ואת אחזקת הרכב בהתאם לתקופת עבודתי; קרי 15 חודשים. משכך, אבקשך להורות לאנשי משרדך להשיב את האמור למקומו עד לסיום ההליך המשפטי - לכל הפחות. דמי בראשך, והכתובת נמצאת על הקיר...".

משרד הפנים מסר בתגובה להאשמותיו של רון קובי: "בהתאם להחלטת המשטרה, שהיא הגורם המוסמך לקבוע את רמת האיום ואת סל האבטחה הנגזר מרמת האיום, הוחלט להסיר את מר רון קובי, ראש עיריית טבריה לשעבר, מרשימת המאוימים. ככל שמר קובי סבור כי הוא נמצא תחת איום, עליו לפנות למשטרת ישראל האמונה על הנושא. משרד הפנים ימשיך ויפעל בהתאם להנחיות הגורמים המוסמכים במשטרה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר