הרבנים לא הכריעו

ב'יהדות התורה' נוטים להצטרף לפסילת הח"כית הערבית

לאחר דין ודברים אצל רבני המפלגה, חברי הכנסת של 'דגל התורה' לא קיבלו הכרעה ברורה בעניין פסילת הח"כית הערבית היבא יזבק. ההערכה: יתמכו בפסילתה (חדשות בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
היבא יזבק (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)

פרסום ראשון: השאלה שמסעירה בימים אלו את 'יהדות התורה', היא האם להצטרף לאחותה הספרדית ש"ס ולחתום על פסילת חברת הכנסת היבא יזבק מהרשימה הערבית המשותפת בשל התבטאויותיה בעבר המביעות תמיכה בטרור ובמחבלים.

אמש (שלישי) נכנסו חברי הכנסת של 'דגל התורה' יחד עם רבני המפלגה והמזכ"ל למעונם של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי וראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין.

ל'כיכר השבת' נודע כי במעונו של ראש הישיבה התחבטו דקות ארוכות בשאלה האם להצטרף לפסילת יזבק. במהלך הפגישה הזכירו חברי הכנסת כי מרן רה"י הגראי"ל שטיינמן זצ"ל הורה בזמנו להצטרף לפסילת הח"כית חנין זועבי בשל תמיכתה בטרור.

בסיומו של הדיון, הגר"ג לא הכריע בשאלה כיצד להצביע והערכות הן כי לקראת ההצבעה ביום רביעי הבא, יצביע נציג 'דגל' בוועדת הבחירות בעד פסילת הח"כית בשל תקדים העבר.

אמנם החלטה רשמית עדיין לא פורסמה, אך הערכות הן כי גם נציג 'אגודת ישראל' בוועדת הבחירות יצביע בעד פסילת הח"כית.

בכיר ב'יהדות התורה' אומר ל'כיכר השבת' כי "דווקא במערכה הנוכחית, כאשר פוזלים ביהדות התורה לקולותיהם של אנשי הציונות הדתית, נראה כי לא יהיה מנוס מלהצביע בעד הפסילה".

יצוין, כי גם כאשר תיפסל חברת הכנסת על ידי חברי ועדת הבחירות, ההכרעה הסופית תינתן על ידי בג"ץ, שעשוי ככל הנראה להכשיר את התמודדותה.

יצוין, כי ביטאון 'דגל התורה' 'יתד נאמן' מתעלם הבוקר מפגישת חברי הכנסת ורבני המפלגה אצל גדולי ישראל. 'כיכר השבת' בדק וגילה כי מדובר בהוראה חריגה מגבוה.

אמש נחשף ב'כיכר השבת' כי מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי אישר לחברי הכנסת של דגל התורה לנהל מו"מ עם רבני הציונות הדתית על מנת להעביר קולות דתיים ליהדות התורה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר