שכונה במצור

אברכי אחיסמך זועמים: אין לנו תחבורה ציבורית

לאחר שנים של סחבת וצער, עשרות התושבים הראשונים שהתאכלסו בשכונת אחיסמך בלוד, ממשיכים לסבול - הפעם בשל המחסור בתחבורה ציבורית מהשכונה החדשה (אקטואלי)

יענקי כץ | כיכר השבת |
אברכים בשכונה מתפללים באוהל (צילום: באדיבות המצלם)

לפני חודשים ארוכים החלו עשרות תושבים, רובם אברכים חרדים, להתאכלס בשכונת אחיסמך בלוד, וזאת לאחר שנים ארוכות של ביורוקרטיה וסחבת סביב הבנייה במקום.

אך מתברר כי הסבל לא הסתיים עם האכלוס. הקושי המרכזי של התושבים החדשים הוא התחבורתי, שכן עשרות אברכים שאין ברשותם או בבעלותם רכבים פרטיים, נאלצים לצעוד רגלית מידי יום ביומו, מרחקים עצומים, משום שלמרות ההבטחות אין תחבורה ציבורית בשכונה עצמה - ממנה ואליה.

הקו היחידי שפעיל הוא קו 174 לכפר חב"ד ולאלעד, ואילו קווי תחבורה לערים בהן הנשים עובדות כמו בני ברק, ירושלים וכדו' - אין.

אברך תושב השכונה אומר ל'כיכר השבת': "זה שאין לנו בית כנסת אלא אוהל שאין בו שירותים זה אנחנו עוד מבינים שזה קשיים של התחלה ומחכים בסבלנות, אבל שאין תחבורה זו שאלה של להיות או לחדול. מתחננים שיעשו משהו, השכונה במצור".

לפני כחודש פנה ח"כ אורי מקלב לשר התחבורה בצלאל סמוטריץ במליאה ואמר: "אנחנו נמצאים באחיסמך היינו שם וראינו – מאות יחידות דיור עומדות ולא מאכלסים אותן. תושבים משלמים שכר דירה בגלל שאין להם את התחבורה היעילה לצאת מהשכונה, כאן לא צריכים כמה פתרונות נקודתיים אלא תיקון רחב היקף וגדול לכל הסוגיה הזו של השכונות החדשות".

בתגובה השר סמוטריץ הסביר כי לגבי מצוקת התחבורה באחיסמך ישנה חבילה של עזרה ראשונה לעיר וברגע שפקידי האוצר ישחררו את התקציב יוכלו הקווים החדשים לצאת לפועל.

מתברר כי פקידי האוצר לא משחררים את התקציב הדרוש ובנתיים הרוכשים סובלים ממצוקה חמורה.

פנינו ללשכת ח"כ מקלב כדי לבדוק מה מתקדם ושם נמסר לנו כי הם "שוקלים לפנות לבית המשפט בכדי לזרז את התחבורה בשכונה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר