צפו בתיעוד

סיור מצולם: עם החיילים בשלג - מהחרמון לגוש עציון

תיעוד מיוחד מחיילי צה"ל הממשיכים לשמור, גם בזמן הקור, הגשם והשלג: מגוש עציון, דרך בנימין ועד לחרמון - כך נערכו בצבא לסערה, וזה מה שיש לחיילים להגיד לכם • צפו (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: דובר צה"ל)

גם בשלג, ממשיכים לוחמי צה"ל לשמור על ביטחון המדינה. איך נערכו בצה"ל לקראת הסופה שפקדה אתמול את ארצנו?

גוש עציון:

לוחמי גדוד "שקד" של חטיבת גבעתי, מרגישים דווקא בימים אלו את השליחות שבעבודתם. הלוחמים ממשיכים לבצע את משימתם בשמחה על הצד הטוב ביותר.

לדבריהם הם רואים "חשיבות עליונה" בהגנה על תושבי האזור ומרגישים שנפלה בזכותם הזכות להגן על תושבי מדינת ישראל.

קצינת הטכנולוגיה והאחזקה של חטמ"ר עציון, רס"ן שני זהבי אומרת כי "לקראת הסופה הצפויה וידאה החטיבה את כשירותם של כליה והתחדשה בציוד המתאים לשלג".

בנימין:

חיילי חטמ"ר בנימין ואגף הרפואה בחטיבה ממשיכים להגן על תושבי הגזרה גם במזג האוויר הסוער.

שומרון:

בשעות הבוקר אתמול, החל לרדת שלג ביישוב הר ברכה שבחטיבה מרחבית "שומרון". לוחמי גדוד "רותם" בחטיבת גבעתי וסיירת החטיבה מוסיפים לסייר, לעמוד בעמדות ולהגן על יישובי השומרון וגב ההר.

החרמון:

לוחמי גדוד 411 מחטיבה 282 בחיל התותחנים, התופסים קו בגזרת החרמון, שומרים ומגנים על ההר והמטיילים והאזרחים באתר החרמון.

לדברי רס"ן לין פרץ סמג"ד 411, "הגזרה הזו שונה מכל הגזרות בנופים שלה ובעבודה שנעשית בה. הלוחמים שלנו זוכים להגן על הר החרמון, שהוא מקום בעל חשיבות אסטרטגית, ועל האתר והמטיילים בו".

"למרות הקור ותנאי מזג האוויר הקשים, הלוחמים בגדוד מקבלים ציוד חם שמאפשר להם לבצע תעסוקה מבצעית משמעותית. מנעליים קנדיות המותאמות להליכה בשלג ועד לחרמוניות וביגוד חם".

"בהר פועלת גם יחידת פינוי השלגים, שמחזיקה כלים מיוחדים שיודעים לפלס את השלג ולנסוע עליו. ככה אנחנו מגיעים ממוצב למוצב, משנעים מזון ואספקות למוצבים, ומבצעים את משימת ההגנה. הלוחמים שלי ואני מאחלים לכם המשך שבוע טוב וחורף חם, ומזמינים אתכם להגיע לטייל באחד המקומות היפים בארץ".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר