"הזדמנות נדירה"

גנץ החליט: לא ייפגש עם הנשיא טראמפ ונתניהו

יו"ר 'כחול לבן' יודיע במסיבת עיתונאים כיצד הוא יוצא מהמלכודת שטמן לו ראש הממשלה במפגש המדובר עם טראמפ. נתניהו: "זו הזדמנות של פעם בהיסטוריה" (אקטואלי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ח בטבת תש"פ | 25.01.20
גנץ (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

'עסקת המאה': יו"ר 'כחול לבן' ח"כ בני גנץ יודיע הערב (מוצ"ש) במסיבת העיתונאים, כי בכוונתו להיענות להזמנתו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ להגיע לוושינגטון ביום שלישי הקרוב, כדי לשמוע את פרטי העסקה הדרמטית.

לקראת הודעתו, בכירים במפלגה מבהירים כי הוא כן מסרב למפגש משולש, עם נתניהו, מחשש כי הפגישה תהווה מלכודת מתוכננת של האחרון, שצפוי להיות הדמות המובילה בה, בעוד גנץ ייתפס כנספח אליו - מה שעלול להזיק לו בבחירות הקרובות.

כזכור, סגן נשיא ארה"ב מייק פנס אישר את גרסת נתניהו כי הוא שהציע להזמין גם את גנץ למפגש בארה"ב, וההערכה במערכת הפוליטית היא כי כל זה נעשה כדי 'להשתלט' על סדר היום, כך שלא ענין החסינות שיתחיל בשבוע הבא בכנסת יתפוס את הכותרות.

נתניהו מצידו פרסם הערב סרטון, בו אמר: "פעם אחת בהיסטוריה יש הזדמנות כזאת ואסור להחמיץ אותה. יש לנו היום בבית הלבן את הידיד הגדול ביותר שהיה לישראל אי פעם, ולכן יש לנו את ההזדמנות הגדולה ביותר שהייתה לנו אי פעם".

נתניהו, הערב (צילום: איתי בית-און, לע"מ)

"במשך שלוש שנים אני משוחח עם הנשיא טראמפ וצוותו, על הצרכים הביטחוניים והלאומיים החיוניים ביותר שלנו שחייבים להיכלל בכל הסדר מדיני. מצאתי אוזן קשבת בבית הלבן לצרכים הללו. לכן, אני מלא תקווה שאנחנו עומדים לפני רגע היסטורי בתולדות מדינתנו", הוסיף ראש הממשלה.

נתניהו סיים ואמר: "אני יוצא לוושינגטון בתחושה של שליחות גדולה, של אחריות גדולה ושל הזדמנות גדולה, שלא תחזור על עצמה להבטיח את עתיד ישראל".

ב'ערוץ 13' הוסיפו בסוף השבוע פרטים חדשים באשר לעסקה המדוברת, ולפיהם בקעת הירדן תוגדר כגבול הביטחון המזרחי של ישראל, אך אם ישראל תרצה לספח שטח בבקעה היא תצטרך לפצות את הפלסטינים בשטחים סמוך לרצועת עזה.

עוד דווח, כי לא יפונו התנחלויות, אך עשרות מאחזים כן יפונו. כמו כן, בהתנחלויות שמחוץ לגושים הגדולים הבניה תוקפא.

באשר לירושלים, לישראל תהיה שליטה ברוב חלקי העיר, והשכונות הפלסטיניות שמחוץ לגדר ההפרדה יהפכו לבירה הפלסטינית. הר הבית והמקומות הקדושים יהיו תחת ריבונות ישראלית, אך הפלסטינים יקחו חלק בניהולם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר