הפתיע בהודעתו

התרגיל של גנץ: ייפגש עם טראמפ בוושינגטון, בלי נתניהו

יו"ר 'כחול לבן' הצליח לשכנע - כך מתברר - את ראשי הממשל האמריקני, לקבוע לו פגישה עם הנשיא טראמפ כדי לשמוע את פרטי 'עסקת המאה', בנפרד מראש הממשלה נתניהו שתכנן הכל (אקטואליה)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הודעתו של גנץ, הערב (צילום: אלעד מלכה / פייסבוק)

במסיבת עיתונאים מיוחדת שכינס בשעה האחרונה (מוצ"ש), הפתיע יו"ר 'כחול לבן' ח"כ בני גנץ והודיע, כי הוא נענה להזמנתו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, ויטוס לארה"ב להיפגש עמו לשמוע את פרטי 'עסקת המאה', תוך שהוא מדגיש כי המפגש יהיה אישי, בלי נתניהו.

מהלך זה נחשב להישג פוליטי-מדיני, לאחר שמוקדם יותר העריכו בכירים במפלגתו כי הוא יסרב להזמנה של טראמפ, מחשש כי הפגישה תהווה מלכודת מתוכננת של האחרון, שצפוי להיות הדמות המובילה בה, בעוד גנץ ייתפס כנספח אליו - מה שעלול להזיק לו בבחירות הקרובות.

בדבריו אמר: "בחודשים האחרונים ניהלתי עם אנשי הבית הלבן והשגריר פרידמן דיונים על תכנית המאה. אני מוקיר את נכונותם להתחשב באינטרסים הביטחוניים של ישראל ולשתף ולהקשיב. המתווה, לו היה שותף גם נתניהו, עתיד לעורר בתוכנו מחלוקות גדולות וכואבות. אני מתחייב לצמצמם את המחלוקת ולפעול לעבר הסכם מוסדר תוך המשך שיתוף הפעולה האסטרטגי עם מדינות האזור".

"אנו בשעה גורלית על עתידה של המדינה. הנשיא טראמפ הוא ידיד אמת של מדינת ישראל, של אזרחי ישראל ושל יהודי ארה"ב", הוסיף גנץ, והודיע: "בתיאום עם הממשל האמריקני נעניתי להזמנה האישית והנפרדת של טראמפ להיפגש עמו באופן אישי ביום שני כיו"ר המפלגה הגדלה ביותר בישראל. אני מודה לו על ההזמנה".

דבריו של נתניהו בענין, מוקדם יותר הערב (צילום: איתי בית-און, לע"מ)

גנץ התייחס בסוף נאומו לדיוני החסינות שיחלו השבוע: "בתום פגישתנו, אשוב לישראל כדי להוביל מקרוב את הדיונים הנוגעים להסרת החסינות של בנימין נתניהו. אלו אינם ימים רגילים למדינת ישראל, עם מערכת בחירות שלישית מיותרת ויקרה שתסתיים בקרוב - וחייבת להסתיים עם הכרעה".

"כדי לקדם את תוכנית המאה - עלינו לצעוד מאוחדים, תחת ראש ממשלה שיש לו לגיטימציה ציבורית לממש אותה. ראש ממשלה שכנגדו עומדים שלושה כתבי אישום על שוחד, מרמה והפרת אמונים, קיים חשש, לא בלתי מבוסס, שהוא יכריע הכרעות על בסיס האינטרס האישי של ההישרדות הפוליטית שלו, ולכן אינו יכול להוביל את מדינת ישראל, לא למלחמה חלילה ולא להסדרים מדיניים אם אלו יבשילו".

לדברי גנץ, "גם בימים שכאלו, חובה עלינו לזכור שלצד הסוגיות המדיניות והביטחוניות, אנו מצויים בעיצומו של מאבק מכונן ובעל השלכות היסטוריות על דמותה של המדינה: האם זו תהיה מדינה שהעומד בראשה משתמש בדמוקרטיה כדי לרומם ולהעניק מעמד מיוחד לכוחות גזעניים וקיצוניים תמורת חסינות אישית? האם זו תהיה מדינה שבה כל אחד מכם מחויב לשמור על החוק, בזמן ששריה וראש ממשלתה חסינים ועומדים מעל החוק? האם בשם תמיכה בחסינות אישית, ינהלו את חיינו מעתה, איתמר בן גביר כשר משפטים, בצלאל סמוטריץ' כשר פנים ורפי פרץ כשר חינוך?".

"ישראל לא יכולה להמשיך לצלול, ולהרכין את ראשה מול כוונות אלו; אנחנו חייבים להתקדם", סיים יו"ר כחול לבן בדברי תעמולה.

צפו בנאומו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר