למרות המתח בין הרבנים

ב'הפלג' יחסמו את הכניסה לבירה; מה החזיר אותם לרחוב?

אחרי חודשים של שקט, צפויים אנשי 'הפלג' לשוב ולחסום את מרכז ירושלים, במחאה על מעצר עריק מהעדה האתיופית; אלו השיקולים מאחורי המהלך החריג, שגברו על המאבקים הפנימיים בפלג (ארץ)

יענקי כץ | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ח בטבת תש"פ | 25.01.20
הפגנה שנערכה לאחרונה, ע"י מיעוט ב'פלג' (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

אנשי 'הפלג' יתאחדו היום (ראשון) להפגנה גדולה, שתיערך בשעה 16:00 בצומת הרחובות יפו-שרי ישראל בירושלים, וצפויה לגרום לחסימת הגישה לעיר מכיוון הכניסה הראשית. מדובר בצעד חריג, אחרי עשרה חודשים בהם נמנע הפלג ממהלך שכזה.

כפי שפורסם לראשונה ב'כיכר השבת', בשעות הלילה של יום רביעי נעצר בחור ישיבה, בנו של אחד מרבני העדה האתיופית, זאת עקב אי-התייצבותו בלשכת הגיוס כדי לקבל 'דיחוי' ולהסדיר את מעמדו מול שלטונות הצבא.

הבחור גמליאל מדהני, שמשתייך ל'פלג', נעצר בביתו שבעיר אור יהודה, ובדיון ראשון שהתקיים בעניינו ביום שישי, בבית הדין הצבאי ביפו, הוארך עד מחר, אז יתקיים לגביו דיון נוסף. מי שמייצג אותו, הוא עורך הדין מנחם שטאובר.

במשך כמעט שנה נמנעו בוועדה ל"הצלת עולם התורה" - ארגון המאגד באופן רשמי מטעם 'הפלג' את הטיפול בנושאים שכאלו - מלצאת להפגנות וחסימות כבישים. כך לדוגמה לפני כחודש, כשנעצר האברך יהודה טומבק בנתב"ג, הוחלט שם רשמית לא לצאת להפגין.

אלא ש"יש הבדל בין המקרים", מסבירים גורמים בפלג ל'כיכר השבת', "משום שכניסה לנתב"ג כמוה כהסגרה למשטרת הגבולות, אז זו בעייתו של מי שכך נוהג".

לדבריהם - המגובים בדעתו של הגאון רבי אשר דויטש, אך עומדים בניגוד מוחלט לדעתו ופעולותיו של הגאון רבי צבי פרידמן הנחשב לקיצוני יותר - אין חובה לדאוג למי שנחשב "מסגיר עצמו לרשויות". אך הפעם, שמעצרו של בן הישיבה בוצע בביתו, זה שונה בעיניהם.

ממראות ההפגנה האחרונה של 'הפלג', לפני כשנה

בשל כך הוחלט בכל הפלגים ב'פלג' לצאת ולהפגין, לראשונה כאמור מזה כעשרה חודשים, וזאת הסיבה שההפגנה מחר צפויה להיות משמעותית יותר.

עם זאת, קיים חשש בקרב העסקנים כי במהלך ההפגנה ייעצרו עריקים נוספים, שיועברו בהמשך לכלא צבאי - מה שיביא לגל של הפגנות בלתי נגמר, שיימשך לתקופה ארוכה.

בהודעה לפעילים, מטעם המארגנים, נכתב: "הכל מעלין לירושלים, עקב מעצרם הנפשע של בני העליה מוסרי הנפש והשלכת עטרת תפארת לבור השבי, נצא כולנו, כל ציבור בני התורה החרדים לדבר ה' בכל אתר ואתר, בהוראת גדולי התורה שליט"א וכפי שכבר הורה זקן מרן בעל הדרכי שמואל זי"ע, במחאה רבתי שתזעזע את העולם מן הקצה אל הקצה, מחר יום ראשון ערב ראש חודש שבט בשעה 16:00 בצומת הרחובות יפו-שרי ישראל בירושלים".

ההערכות הן, כי הכבישים במרכז ירושלים יסגרו מחר בין השעות 16:00 ל-19:00 בערב - אז צפויים המפגינים לקבל הוראה טלפונית "ויחזור לתלמודו" ולהתפזר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר