את ראש העיר מעניין רק הליטאים

החסידים בב"ב זועמים: העירייה מפלה את הציבור החסידי

תושבים חסידיים בעיר בני ברק זועמים. לטענתם, במשך עשרות שנים העירייה תקצבה את המים למקוואות. אך ראש העיר הליטאי החליט להפסיק את התקצוב, כי "ליטאים לא טובלים כל יום" (ארץ)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

תושבי בני ברק המשתייכים למגזר החסידי מאשימים את ראש העיר 'הליטאי', כי הוא החליט להפסיק את התקציב למקוואות, אך ורק בשל העובדה שהציבור אליו הוא משתייך לא נצרך לשירות הזה.

במשך עשרות שנים, עיריית בני ברק, הייתה אחת מהעיריות הבודדות שמימנה את המים למקוואות וגם לבתי כנסת, גנים וישיבות, מה שהוריד את העול הכלכלי הכבד על בעלי המקוואות ואפשר להם לגבות תקציב נמוך על הכניסה למקווה.

אחד התושבים, המייצג עשרות אנשים, אומר בשיחה עם 'כיכר השבת': "אנחנו זועמים, במשך כ-40 שנה, אף אחד לא נגע בתקציב הזה, כמובן שבזכות כך יש מקוואות פרטיים מפוארים רק ב-5 שקלים, ולכן אנשים פרטיים בנו מקוואות כי זה היה שווה לשני הצדדים - העלויות היו קטנות - גם לבעל המקווה וגם לטובל".

"מה שקורה עכשיו הגיע ראש העיר אברהם רובינשטיין, והחליט; שהוא עוצר את התקציב הזה. התקציב הזה אומנם לא גדול, אבל בזכות התקציב אנשים פרטיים מצליחים להחזיק מקווה".

למה שבעלי המקוואות לא יעלו מחירים, הרי ההחלטה הזו לא התקבלה היום?

"ראשית, נכון ההחלטה התקבלה כבר לפני קרוב לחצי שנה, אף אף אחד לא חשב שהיא באמת תיושם - בגלל האבסורד. שנית, פתחה כאן מלחמה מיותרת לדעתי, ברגע שבעלי המקוואות יעלו את המחיר, מטבע הדברים יווצר כאוס גדול ויחלו מהומות, ככל נראה הם מעדיפים להגיע לפתרון".

למה לדעתך ראש העיר קיבל את ההחלטה הזו, אולי זה לטובת העיר?

"חד משמעית לא, יש הרבה אירועים מיותרים בעיר שיכלו לחסוך כסף אם הם רצו. אני חושב שיש פה משהו עמק יותר, יש פה אפליה בין הספרדים והחסידים שהם טובלים באופן גורף כמעט כל בוקר, לבין ליטאים שלא טובלים".

"ובהערת אגב אוסיף כי הליטאים ממשיכים ליהנות מתקציב העירייה, ובישיבות הליטאיות עדין יש מים חינם - על חשבון העירייה כפי שהיה נהוג מימים ימימה".

"ברגע שראש העיר מקבל החלטה שרירותית, אז זה סכנה לעיר, מחר הוא יוכל לקבל החלטה להפסיק את התקצוב לצהרונים בעיר וכן הלאה, אני חושב שכלל התושבים בבני ברק אמורים למחות על המהלך הזה ואין זה משנה האם הם ליטאים או חסידים, כי עוד כמה שנים ראש העיר יהיה חסידי והוא יעשה את זה לליטאים".

למה באמת שבני ברק לא תהיה כמו הערים והתושבים ישלמו בעצמם על המקווה בדיוק כמו בירושלים?

"מדובר פה על עשרות שנים, שהעירייה באופן מסורתי תיקצבה את 'דברי הקודש' של העיר, זה מנהג יפה ומכובד, כיאה לעיר החרדית הגדולה בישראל. לא ייתכן שלפתע ראש העיר יכניס את בעלי המקוואות לחובות והם יגיעו לעיקולים רק בגלל שהוא החליט, בכל זאת מדובר בעיר חרדית".

חניכת מקווה ברוסיה (צילום: לוי נאזרוב)

בעיריית בני ברק לא מתרשמים מהטענות שהעלו התושבים ל'כיכר השבת', ואומרים שזה שעד היום התושבים נהנו מכספי ציבור לא אומר שהחגיגה חייבת להימשך.

לגבי הטענות שהועלו בכתבה אומרים בעירייה: "תאגיד המים הינו גוף עצמאי המפוקח על ידי רשויות המים והתאגידים ומחויב לגבות תשלום מלקוחותיו ואין באפשרותו לפטור גופים פרטיים מתשלום בלא להסתכן בסנקציות באופן שיהיה 'חב לאחריני' לכלל תושבי העיר".

"לאור זאת, ביוזמת ראש העיר אברהם רובינשטיין ובהתייעצות עם רבני העיר, גובשו נהלים על פיהם תממן העירייה באופן שוויוני מקוואות שיעמדו בהם. במהלך השנה האחרונה מקוואות רבים הגיעו להסדרים המאפשרים להם להמשיך ולפעול כבעבר. ישנם מיעוט בעלי מקוואות המתעקשים ליהנות מכספי ציבור שלא כדין ועל כך תלונתם. העירייה תמשיך לשרת את כלל תושביה באופן שוויוני וללא משוא פנים בהנחיית גדולי ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר