אל תחכו לערב פסח: כך תכבסו כריות - ביד או במכונה

בנוסף לניקוי הסדינים והציפות, עליכם לדאוג גם לכריות ולמזרנים. ספציפית, יש לכבס את הכריות לפחות פעמיים-שלוש בשנה, כדי למנוע הופעת ריח רע ולהיפטר מאבק. הנה הדרך לעשות זאת (בית וסטייל)

יעל קלצקין | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

מכיוון שאתם מניחים את ראשכם על הכרית מדי לילה, כדאי שתדאגו שהיא תהיה נקיה ככל האפשר. אז בנוסף לניקוי קבוע והחלפה של הסדינים והציפות שלכם, עליכם לדאוג גם לכריות ולמזרנים. באופן ספציפי, יש לכבס את הכריות לפחות פעמיים-שלוש בשנה (נניח כל ארבעה חודשים) כדי למנוע הופעת ריח רע ולהיפטר מקרדית האבק.

אך לא בכל סוגי הכריות יש לטפל באותה צורה. תגית התוכן והטיפול המגיעה עם הכרית היא המקום הטוב ביותר להתחיל בו, אך אם אינכם מצליחים למצוא הוראות שלב אחר שלב או זקוקים להדרכה נוספת, עקבו אחר מדריך זה של קרולין פורטה, מנהלת מעבדת הניקיון של "מכון משק הבית הטוב", כיצד לכבס כריות, לא משנה מהו גודלן, צורתן או מילויין.

כיצד לכבס כריות עם מילוי נוצות או סינתטי

אתם ברי מזל: רוב הכריות עם מילוי נוצות או מלאכותי, ידידותיות למכונה, מה שאומר שאתם פשוט יכולים לזרוק אותן לתוכה לרענון.

הקפידו לכבס שתי כריות בכל פעם. הוסיפו כמות קטנה של חומר ניקוי. בחרו בתוכנית עדינה והשתמשו במים חמים ולאחר מכן, הוסיפו שטיפה במים קרים וסחיטה.

יבשו את הכריות במייבש בחום נמוך. כדי לסייע בשמירה על כריות שמנמנות ותפוחות, זרקו כמה כדורי טניס למייבש.

זכרו: מכיוון שנדרש זמן רב יותר לכריות להתייבש מאשר לבגדים, עלולים להיווצר ריחות לא נעימים. במקרה כזה, אווררו את הכריות בשמש לכמה שעות על מנת להיפטר מהסירחון.

כיצד לכבס כריות לטקס

לרוע המזל, אינכם יכולים להכניס את כריות הלטקס או בשמן השני "כריות זיכרון", ישר למכונת הכביסה. בעוד שכריות כאלו עמידות לקרדית האבק, עדיין חשוב לנקות אותן על בסיס קבוע. כמו תמיד, עליכם לבדוק את הוראות הניקוי בתגית הכרית, או לבצע את שיטת הניקוי של פורטה המפורטת כאן:

הסירו את כיסויי הכריות. הניחו אותם במכונת הכביסה. בחרו בתכנית רגילה. הוסיפו חומר ניקוי והשתמשו במים חמים.

כדי להיפטר מאבק או לכלוך על הכרית עצמה, יש לשאוב את שני הצדדים, או לייבש במייבש בתכנית נטולת חום, עם אוויר בלבד, במשך 20 דקות. יש לנקות את כל האזורים המזוהמים עם מטלית טבולה בתמיסת סבון עדין ולשטוף קלות עם מטלית לחה.

אפשרו לכרית להתייבש באוויר לחלוטין לפני החזרתה למיטה או לספה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר