סערת הרישום • מכתב חריף

גדולי ישראל נגד הגנים העירוניים בפ"ת: "חלילה מלשנות"

יוזמת עיריית פתח תקווה להקמת גני ילדים עירוניים לציבור החרדי חלפה בשקט, עד שהופצו שמועות בדבר עמדת גדולי ישראל • מרנן הגר"ח קנייבסקי והגר"ג אדלשטיין במכתב חריף נגד היוזמה (חרדים)

יענקי כץ | כיכר השבת |
מרנן הגר"ח קנייבסקי והגר"ג אדלשטיין (צילום: נפתלי לרר | עזרא טרבלסי)

חשיפת 'כיכר השבת' • סערת גני הילדים החרדים בפתח תקווה: בעקבות הפצת שמועות, הלוך וחזור, בדבר עמדתם של גדולי ישראל באשר לרישום לגני ילדים של עיריית פתח תקווה שלא דרך 'רשת הגנים' כפי שהיה עד כה, מפרסמים מרנן גדולי ישראל את עמדתם הברורה והנחרצת נגד הגנים העירוניים.

במכתב שיתפרסם הבוקר (חמישי) בעיתון 'יתד נאמן', כותבים מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי וראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין, בצורה ברורה ושאינה משתמעת לשני פנים כי אין לשלוח ולחנך את הילדים בגנים שאינם עומדים בבעלות ובניהול אנשים שאינם מחנכים בביתם לתורה ויראת שמים.

המכתב, מתפרסם תחת הכותרת: "מכתב רבותינו עיני העדה שליט"א בעניין הרישום לגני הילדים בפתח תקוה", וכך כותבים גדולי ישראל במכתבם: "לכבוד אחינו בית ישראל היקרים והנעלים, ברוכים תהיו, מצוות האב והאם לחנך הילדים ולהרגילם לאמונה, תורה, יראת שמים ומדות טובות. וחינוך זה הוא מגיל קטנות ממש, וכמו שאמרו חז"ל, קטן היודע לדבר אביו מלמדו וכו'.

מכתבם של גדולי ישראל

"וגני הילדים לבנים ולבנות תפקידם לפעול בזה ולהיות שותפים בחינוך הילדים כרצון ההורים, ולחנכם בדרך ישראל סבא וכמקדמת דנא.

"פשוט שגנים העומדים בבעלות ובניהול אנשים ומוסדות של כאלו שאינם מחנכים בביתם לתורה ויראת שמים, אינם מתאימים כלל לציבור שומרי תורה ומצוות, ותמהנו איך יעלה על הדעת להפקיד בידיהם את נשמות ילדינו נ"י, ואכן בס"ד עד היום לא היתה כזאת בגני הילדים וחלילה מלשנות בזה.

"וזכות המסירות בחינוך ילדינו נ"י תעמוד לנו לראותם גדלים כולם בתורה ויראת שמים ומידות טובות מתוך נחת ואושר לטוב לנו כל הימים".

על המכתב, כאמור, חתמו בכתב ידם, מרנן הגר"ח קנייבסקי והגר"ג אדלשטיין.

כפי שנחשף הבוקר ב'כיכר השבת', הרקע לסערה החדשה בפתח תקווה היא ההכרזה של ראש העיר רמי גרינברג על פתיחת גני עירייה לתושבים חרדים בפיקוח אחד מרבני העיר, כאשר ראש העיר הבהיר במכתב רשמי שהגן לא יהיה ממ"ח וכי הגנים שייפתחו יהיו בפיקוח של אחד מרבני העיר.

ב'רשת הגנים' של 'אגודת ישראל' שהפעילו עד כה כמעט את כלל גני הילדים החרדים בעיר, מינו את צביקה שלזינגר, תושב מרכז העיר המקושר לראש העיר, לתפקיד מנהל קשרי קהילה ברשת הגנים, וזאת בכדי להיות אוזן קשבת לצרכים ולבקשות של ההורים.

בהודעה מיוחדת שיצאה הבוקר מטעם הנהלת 'רשת הגנים' נמסר כי "הנהלת רשת הגנים אינה מעורבת בפוליטיקה מקומית או ארצית ומפעילה את הגנים במקצועיות ובשיתוף פעולה מלא עם ראשי הרשויות וחברי המועצה השונים".

עוד נמסר כי "בפגישה שערכנו לאחרונה עם ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג לצורך מציאת פתרונות למבנים ראויים הצגנו בפניו את התוכניות שלנו לעתיד. התבקשנו על ידי ראש העיר לשפר ולייעל את השירות לתושבי העיר. זו הסיבה בגינה הודענו אמש על מינויו של תושב העיר צביקה שלזינגר לתפקיד מנהל קשרי קהילה מטעמנו. שלזינגר יטפל בפניות ההורים וידאג לפתרון בעיות ברמה המקומית בגיבוי מלא ומוחלט של ההנהלה הארצית. בהמשך שיתוף פעולה עם ראש העיר, נמשיך בתנופת העשייה ונפתור את המשקעים ואת הבעיות שנוצרו בשנים האחרונות לשביעות רצון התושבים כולם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר