בדרך לישראל

מה קיבלה רוסיה בתמורה לנעמה יששכר?

רשמית הודיעו בישראל כי שחרורה של הצעירה היה כמחווה של פוטין ולא במסגרת עסקה, אך ישראל מצידה, עשתה אף היא מספר מחוות באחרונה לרוסים - עם או בלי קשר (מדיני)

(צילום: ללא קרדיט)

עסקה או החלפת מחוות בין הצדדים? לא משנה איך תקראו לזה, ישראל שילמה עבור שחרורה של נעמה יששכר, ששבה במטוס ראש הממשלה מרוסיה לישראל.

לפני הגעתו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לישראל בשבוע שעבר, נפגש השר זאב אלקין עם משלחת של בכירים רוסיים, שם סיכמו על שורת מחוות מצד ישראל כלפי רוסיה.

עיקר המחוות קשורות לניהול שטחים השייכים לכנסיה הרוסית בישראל, בהם רישום חצר אלכסנדר על שם הפדרציה הרוסית, והסדרת הבעלות על חצר סרגיי.

בנוסף, סוכם על המעטת גירוש התיירים הרוסיים המגיעים לישראל, ונחתם הסכם אימוץ בין המדינות. האם היה לכך קשר ישיר לשחרורה של נעמה?

גורם מדיני בכיר טען אתמול כי "השחרור נעשה כמחווה של הנשיא פוטין לנתניהו, והמחוות שישראל נקטה כלפי רוסיה נועדו להדק את הקשרים נוכח נושאים נוספים בין שתי המדינות".

לדבריו, "המדינה פעלה בעניינה לא רק בגלל הערבות ההדדית שנכונה גם למקרים נוספים, אלא מתוך רצון לפתור פרשה שיכלה לפגוע ביחסים הרגישים בין ישראל לרוסיה וכן לאור ההערכה שעמדת המדינה בעניין אחר- פעלה לרעת נעמה".

בשעה זו, עושה את דרכה נעמה יששכר יחד עם אימה יפה חזרה לישראל, בתוך מטוס ראש הממשלה יחד עם בנימין ושרה נתניהו.

ראש הממשלה ורעייתו נפגשו איתן בשדה התעופה במוסקבה, לאחר שקיבלה חנינה מהנשיא פוטין. נתניהו אמר לה: "מתרגשים לראות אותך. עכשיו חוזרים הביתה", והיא השיבה: "תודה רבה".

נתניהו הגיע למוסקבה בדרכו חזרה מארה"ב, שם הציג הנשיא טראמפ את עסקת המאה. ברוסיה, נפגש עם הנשיא ולדימיר פוטין, שהיום העניק את החנינה לנעמה.

פוטין אמר לנתניהו על החנינה, "זה הרבה בזכות המפגש עם אימא שלה. הצו נחתם, יש לה מזל שהסמים נמצאו במטען. צריך לזכור שמצאו לה דברים בתיק אבל אני מאחל לה בהצלחה. אני מאחל כל טוב לנעמה ולמשפחתה".

ראש הממשלה ענה לפוטין: "אני רוצה להודות לך בשם כל עם ישראל על ההחלטה המהירה שלך לתת חנינה לנעמה יששכר. זה דבר שמרגש את כולנו והתודה שלנו ניתנת מכל אזרחי ישראל, מכל הלב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר