פרסום ראשון

התנאי של הרב דוד חי הכהן ליהדות התורה: "להתנגד למתווה טראמפ"

בין הדרישות שיציב הרב דוד חי הכהן, לתמיכה מחודשת במפלגת 'יהדות התורה' בבחירות הקרובות - התחייבות כתובה להתנגדות ל"עסקת המאה" של הנשיא דונלד טראמפ (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
פרוש במעונו של הרב דוד חי הכהן. ארכיון (צילום: ללא קרדיט)

פרסום ראשון: קרב של ממש מתנהל בימים האחרונים בין 'יהדות התורה' למפלגת 'עוצמה יהודית' על קולותיהם של רבים מבני הציונות הדתית המגדירים עצמם כקולות חרדלים.

בשעה האחרונה (חמישי) התקיימה פגישה בין יו"ר 'עוצמה יהודית' עו"ד איתמר בן גביר לרב דוד חי הכהן, שם הועלתה האפשרות שהרב יתמוך בסבב הבחירות הנוכחי ב'עוצמה יהודית'.

בסבב הבחירות הקודם הוציא הרב דוד חי הכהן, הנחשב לאחד מבכירי הרבנים החרד"לים, מכתב תמיכה רשמי ב'יהדות התורה'. אלא שלקראת הבחירות הקרובות, נעשים לחצים כבדים מקרב שתי המפלגות - 'הבית היהודי' ו'יהדות התורה' לתמיכה בהן.

נכון לעכשיו נראה כי בשל החשש כי המפלגה לא תעבור את אחוז החסימה, צפוי הרב לתמוך ככל הנראה במפלגת יהדות התורה, תמיכה לה יתווספו מספר תנאים.

אחר הצהריים צפויים לעלות למעונו של הרב ראשי יהדות התורה שר הבריאות יעקב ליצמן ויו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני בניסיון לסגור קצוות לקראת התמיכה של הרב ביהדות התורה.

ל'כיכר השבת' נודע כי בין הדרישות שצפוי להציב הרב בפני חברי המפלגה היא התחייבות במסמך כתוב להתנגד ל"עסקת המאה" של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, שכולל בתוכו הכרה במדינה פלסטינית בתנאים מסוימים, דבר אשר יצטרך לעבור את אישורם של גדולי התורה.

כזכור, ב'כיכר השבת' נחשף לפני כשבוע כי חברי הכנסת של 'דגל התורה' קיבלו היתר ממרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי לנהל מו"מ עם רבני הציונות הדתית. אלא שבפגישה נאמר, כי אם רבני המזרחי ידרשו דברים מסוימים בעת המו"מ, הרי שחברי הכנסת ישובו לגדולי ישראל להתייעצות מחודשת.

יצוין, כי מי שניהל את המגעים עם הרב דוד חי הכהן עד כה הוא סגן שר החינוך מאיר פרוש הנחשב לסמן הימני של יהדות התורה. בסביבת הרב דוד חי הכהן אמרו בעבר כי "הרב סומך על פרוש בכל ענייני ארץ ישראל".

מח"כ יעקב אשר נמסר בתגובה: "אני בטוח שהפרסום אינו נכון, כל מי שמכיר אפילו מעט את מפלגת יהדות התורה יודע שההחלטות מתקבלות ע"י רבותינו גדולי וצדיקי הדור שליט"א המכוונים את דרכינו בכל דבר קטן כגדול ועל פיהם אנו פועלים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר