פרסום ראשון

הרב הכהן תומך ביהדות התורה; ב'עוצמה יהודית' תוקפים

לאחר שכשלו בהשגת תמיכתו של הרב דוד חי הכהן - שהכריע שוב לטובת יהדות התורה - יוצאת מפלגת הימין בקמפיין ממוקד נגד הצבעה למפלגה החרדית • פרסום ראשון (פוליטי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
גפני, ויו"ר 'עוצמה' בן גביר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

לאחר התלבטות ממושכת, וקרב בין יהדות התורה לחלקים בציונות הדתית, הודיע הרב דוד חי הכהן מבת ים, על המשך תמיכתו ביהדות התורה, גם בבחירות הקרובות. 'עוצמה יהודית', שלא הצליחה להשיג את תמיכתו, יוצא בקמפיין נגד המפלגה החרדית.

הערב (חמישי) קיבל בביתו הרב, העומד הראשות קהילת 'אורות התורה' וישיבת נתיבות ישראל, את ראשי יהדות התורה, שר הבריאות יעקב ליצמן, יו"ר ועדת הכספים משה גפני וח"כ אורי מקלב.

נציגי יהדות התורה בביתו של הרב הכהן, היום (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)
נציגי יהדות התורה בביתו של הרב הכהן, היום (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)
הגדלה

על פי הודעת יהדות התורה, "הרב דוד חי הכהן יודיע על תמיכתו גם בבחירות הקרובות ברשימת יהדות התורה - ג'. קהילתו תקים מטות בחירות, להשפיע על חלקים גדולים בציבור הציונות הדתית להצביע עבור יהדות התורה".

לפי שעה לא ידוע מה התחייבו חברי יהדות התורה לרב הכהן בנושאים מדיניים, אך ל'כיכר השבת' נודע כי הוא הביע בפגישה את מורת רוחו מ'תכנית המאה' של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ שמכילה גם הכרה תיאורטית במדינה פלסטינית, וביקש מהח"כים להתנגד לה.

בימים הקרובים צפויים חברי יהדות התורה לעלות למעונם של גדולי ישראל, על מנת לקבל אישור להתחייב על נושאים מדיניים, שעשויים למצב את המפלגה בצד הימני של המפה.

מוקדם יותר הגיע עו"ד איתמר בן גביר, מ'עוצמה יהודית' למעונו של הרב הכהן, בניסיון לקבל את תמיכתו, אך כאמור כשל, ובעקבות כך הם משדרים הערב מסרי תעמולה לפיהם "מי שיצביע ליהדות התורה, מצביע למפלגת שמאל".

בן גביר, בראיון ל'כיכר השבת'. ארכיון

מפלגת הימין הקיצוני פרסמה סרטון בחירות חדש נגד ח"כ משה גפני, בו נאמר כי יהדות התורה היא מפלגה מגוונת ובעוד פרוש הולך להיפגש עם מתיישבים ביצהר, גפני מדבר נגד מפעל ההתיישבות ולא מסתיר לדבריהם כי הוא חושב כמו השמאל מבחינה מדינית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר