תמיכת הרב הציוני

סוער ב'יהדות התורה': מי התעלם ומי צנזר?

מטה ההסברה של 'יהדות התורה' פרסם הודעה על תמיכת הרב דוד חי הכהן, מרבני הציונות הדתית, אך מתברר כי הרב הציג תנאים באשר לתוכנית המאה של הנשיא טראמפ, מה שהוביל להתעלמות ב'יתד' (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
ראשי 'יהדות התורה' במעונו של הרב דוד חי הכהן, השבוע (צילום: ללא קרדיט)

מפלגת יהדות התורה יודעת ימים סוערים לקראת הבחירות הקרובות שייערכו בעוד חודש ימים. מה שיוצר בין היתר חיכוכים ושאלות רבות באשר לתמיכה אפשרית של חלקים בציונות הדתית במפלגה.

בדיקת 'כיכר השבת' העלתה כי הודעת יהדות התורה בסוף השבוע על תמיכה צפויה של הרב דוד חי הכהן - מרבני הציונות הדתית - ביהדות התורה, יצרה סערה פנימית במפלגה, זאת בין היתר בשל התחייבויות מדיניות של ראשי המפלגה בפני הרב, התחייבויות שספק אם יוכלו לעמוד בהן.

אלא שהפלא הגדול הוא דווקא על מטה ההסברה הרשמי של 'יהדות התורה' שבחר להוציא הודעה לפיה הוחלט כי הרב דוד חי הכהן יתמוך ביהדות התורה

בהודעה נכתב בלשון זו: "הרב דוד חי הכהן שליט"א יודיע על תמיכתו גם בבחירות הקרובות ברשימת 'יהדות התורה - ג'. קהילתו תקים מטות בחירות להשפיע על חלקים גדולים בציבור הציונות הדתית להצביע עבור יהדות התורה".

ההודעה פורסמה לאחר פגישתם של שר הבריאות יעקב ליצמן, וחברי הכנסת משה גפני ואורי מקלב במעונו של הרב דוד חי הכהן ביום חמישי האחרון.

אלא שבאותה פגישה התנה הרב את תמיכתו בהתחייבות של המפלגה להתנגד לתוכנית המאה של נשיא ארה"ב דונלנד טראמפ הכוללת לכאורה הכרה במדינה פלסטינית.

על פי ההתחייבות של ראשי יהדות התורה, אלו ייכנסו לגדולי התורה במהלך הימים הקרובים ויקבלו הכרעה האם תינתן להם אפשרות להתנגד בזמן אמת לתוכנית המאה עבור חתימה של הרב דוד חי הכהן.

בכיר ביהדות התורה תוהה בשיחה עם 'כיכר השבת': "האם חברי הכנסת ומטה ההסברה כבר יודעים מה תהיה תשובתם של גדולי התורה? מה הוביל את ראשי המפלגה להוציא הודעה המלמדת על תמיכה מוחלטת של הרב במפלגה?".

הסערה הגיעה גם ליומונים המפלגתיים של יהדות התורה. ביטאון 'דגל התורה' יתד נאמן בחר להתעלם כלל מהפגישה וההודעה הרשמית של מטה ההסברה.

בעיתון 'המודיע' נתנו התייחסות לפגישה, ואף כתבו כי "הרב יודיע על תמיכתו ביהדות התורה גם בבחירות הקרובות".

לעומת זאת בעיתון 'המבשר' פורסמה תמונה מהמפגש, אך לא נכתב כי הרב התחייב על תמיכה ביהדות התורה. בעיתון נכתב: כי חברי הכנסת שוחחו עם הרב על המשך שיתוף הפעולה עם יהדות התורה.

כמה קולות הביא הרב דוד חי הכהן ליהדות התורה בבחירות קודמות? יהדות התורה קיבלה בסבב ראשון לשנה זו בבת ים מקום הנהגתו של הרב, 715 קולות. בסבב שני עם תמיכת הרב: 1095. לשיטת המחמירים, הרב הכהן שווה כ-400 קולות.

אלא שבסביבת הרב מפקפקים בנתונים, לדבריהם, לבחון את קולותיו של הרב על פי העיר בת ים בלבד זו טעות. לדבריהם, השפעתו של הרב היא על תלמידים ובוגרים רבים של ישיבתו הפזורים ברחבי הארץ, "השפעה הנמדדת באלפי קולות". הם אומרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר