הפגנת 'הפלג'

הגר"א דויטש: "המחאה תעורר את החרדים"

לקראת הפגנת 'הפלג' הצפויה היום אמר ראש הישיבה הגר"א דויטש כי המחאה אינה רק כלפי חוץ - אלא גם כלפי פנים • בהמשך תקף את אלו שמנסים להשתיק את 'גזירת הגיוס' • צפו (בארץ)

(צילום: באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

'הפלג הירושלמי' צפוי לצאת היום (שני) בשעה 15:45 להפגין בעיר בני ברק במחאה על הארכת מעצרו של העריק גמליאל מדהני, בן לקהילה יוצאי אתיופיה, שנעצר לאחר שלא התייצב בלשכת הגיוס.

לקראת ההפגנה הצפויה, עלתה למעונו של ראש הישיבה הגר"א דויטש משלחת בכדי לשמוע את דעתו. "הדברים ידועים ופשוטים", אמר הגר"א דויטש, "וכבר הורה זקן (הגר"ש אוירבך) לצאת להפגנות, ואז לא הבינו את הצורך הגדול בכך וברוך ה' שבמשך הזמן כל מי שמתבונן מבין לבד את הצורך שיש בהפגנות מלבד התועלת שיש בהם".

הגר"א דויטש המשיך ואמר כי "המחאה היא גם כלפי חוץ וגם כלפי פנים. והדברים צריכים חיזוק. דבר ידוע שאם אחד יראה ספר תורה על הרצפה הוא יזדעזע. אבל אם הוא יראה את זה כל יום, כבר לא יזדעזע. זה טבעו של עולם. ולכן אנחנו צריכים לעורר את עצמנו מפעם לפעם לכן ההפגנה גם כלפי עצמנו, וזה גם משפיע כלפי חוץ".

בהמשך דבריו הביע תקווה כי אם 'גזירת הגיוס' תלבש עור וגידים, ויתחילו לגייס לפי החוק, "הדבר יעורר גם את 'הישרים בליבותם' שבסביבותינו, בעולם החרדי, זה יעורר גם אותם להתחזק, אבל אם אנחנו נשתוק זה יעבור, הרי אלה שמתעסקים בזה מנסים להעביר את הדברים כמה שאפשר".

בשלב זה עבר לתקוף את ההתנהלות החרדית. "בזמנו כשהיה מדובר על 'אי ההתייצבות', היינו אצל 'ערליכע איד', שאמר לנו כי דיה לגזירה לשעתה - אבל אני לא ידוע מתי יהיה אצלם 'שעתה'".

עם זאת הביע תקוותו כי כיום כולם כבר מבינים את הבעייתיות בגזירת הגיוס, וכי בזכות ההפגנות, גם אנשים שאינם מראים זאת כלפי חוץ, מבינים את חומר העניין.

על ההפגנה היום, אמר הגר"א דויטש כי מדובר "על בחור שהוא בן עליה, תלמיד חכם שבבית שלו יש לו תמיכה, אבל לא בסביבה שלו - ולכן חובה על כל מי שיכול להשתתף בהפגנה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר