בעקבות 'כיכר'

פתרון חלקי למצוקת התחבורה הציבורית ב'אחסימך'

מצוקת התחבורה הציבורית הקשה של תושבי השכונה החדשה אחיסמך, בלוד, באה הבוקר (רביעי) לידי פתרון חלקי עם הפעלתם של מספר קווי תחבורה חדשים בשכונה (חרדים)

יענקי כץ | כיכר השבת |
אברכים בשכונה מתפללים באוהל (צילום: באדיבות המצלם)

בעקבות 'כיכר השבת': מצוקת התחבורה הציבורית הקשה של תושבי השכונה החדשה, אחיסמך, בלוד, באה הבוקר (רביעי) לידי פתרון חלקי שהושג עבור התושבים.

לפי הפתרון שהושג, בשכונה יחל לפעול קו אוטובוס ישיר לעיר בני ברק, ומספר קווי אוטובוס למרכז העיר לוד, לתחנה המרכזית ברמלה וקווי פנים בתוך שכונת גני איילון.

כזכור, עוד לפני האכלוס בשכונה שהתעכב במשך שנים רבות התריעו הרוכשים החרדים כי אין תכנון לתחבורה ציבורית ועלולה להיות מצוקה חריפה. 'כיכר השבת' ליווה את הרוכשים בשנים האחרונות בשלל מצוקות ובעיות שהתגלו וצצו בגלל תכנון לקוי.

לפני כחודש הרגישו הרוכשים החרדים כי הם ב'מצור' בשכונה, מאחר ולמרות האכלוס - אין תחבורה מהשכונה לבני ברק וירושלים, אלא רק לכפר חב"ד.

אברך תושב השכונה אמר ל'כיכר השבת': "זה שאין לנו בית כנסת אלא אוהל שאין בו שירותים זה אנחנו עוד מבינים שזה קשיים של התחלה ומחכים בסבלנות, אבל שאין תחבורה זו שאלה של להיות או לחדול. מתחננים שיעשו משהו, השכונה במצור".

לפני כחודשיים פנה ח"כ אורי מקלב לשר התחבורה בצלאל סמוטריץ במליאה ואמר: "אנחנו נמצאים באחיסמך היינו שם וראינו – מאות יחידות דיור עומדות ולא מאכלסים אותן. תושבים משלמים שכר דירה בגלל שאין להם את התחבורה היעילה לצאת מהשכונה, כאן לא צריכים כמה פתרונות נקודתיים אלא תיקון רחב היקף וגדול לכל הסוגיה הזו של השכונות החדשות".

בתגובה השר סמוטריץ הסביר כי ישנה חבילה של עזרה ראשונה לעיר וברגע שפקידי האוצר ישחררו את התקציב יוכלו הקווים החדשים לצאת לפועל.

לשכת מקלב אף עתרה לבית המשפט בדרישה לחייב את משרד התחבורה להוסיף קווי תחבורה בכמה ערים בישראל בהן התושבים סובלים ממחסור חמור בפתרונות תחבורתיים.

לאחר שהושג הפתרון החלקי ח"כ משה גפני הודה לשר התחבורה סמוטריץ', למנכ"ל 'קווים' אריק סיני, לנציג משרד התחבורה ירמיהו גולן ולראש עיריית לוד יאיר רביבו שדאג שהתחנות החדשות יוסדרו במקום על הצד הטוב ביותר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר