פרסום ראשון

בית המשפט שחרר את אהרן רמתי למעצר בית

בית המשפט המחוזי בירושלים קיבל היום (חמישי) את הערר שהגישו פרקליטיו של אהרן רמתי, שנחשד בניהול כת בסמינר 'באר מרים' בירושלים, והחליט על שחרורו למעצר בית (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
רמתי בביהמ"ש. ארכיון (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בית המשפט המחוזי בירושלים קיבל היום (חמישי) את הערר שהגישו פרקליטיו של אהרן רמתי, שנחשד בניהול כת בסמינר 'באר מרים' בירושלים שתחת ניהולו, והחליט על שחרורו למעצר בית.

אמש, הועבר רמתי ממגרש הרוסים שם שהה בתקופת מעצרו לכלא ניצנים, והיום, כאמור, הוא יועבר למעצר בית - מחוץ לירושלים.

בנו של אהרן רמתי, הגיב בשיחה עם 'כיכר השבת' לשחרורו של אביו מהמעצר ואמר כי "השחרור משמח, אבל מה שהיה במשך החודש האחרון זה עוול גדול".

עו"ד אילן כהן, פרקליטו של רמתי, אמר ל'כיכר השבת' כי "ביהמ"ש המחוזי הורה על שחרור הלקוח שלי למעצר בית. כפי שסברנו מלכתחילה, לא היה מקום לפתוח בחקירה פלילית ובוודאי שלא תחת תנאי מעצר.

עו"ד אילן כהן (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

"גם בימים אלה הבנות שוהות בסמינר מיוזמתן, מרצונן, מקיימות שם משק בית משותף. אני סבור שבמקרה הזה היה קיבעון מחשבתי של התחנה החוקרת ואני תקווה שהפרקליטות שמקבלת את תיק החקירה, תנצל את הימים האלה כדי לבחון שוב את הטענות ולסגור את תיק החשדות".

יצוין כי השחרור נעשה על דעת המשנה לפרקליטות המדינה, עו"ד שלומי למברגר.

לפי התנאים, רמתי ישהה במעצר בית מלא למשך 30 ימים, נאסר עליו ליצור קשר עם בנות המדרשה וכן נאסר עליו לייעץ לנשים או לתת דרשות לבנות למשך 180 יום. רמתי שוחרר בערבות עצמית ושני ערבים נוספים.

מקום מעצר הבית בו ישהה רמתי לא פורסם בשל החשש של בני המשפחה מפני הפגנות שייערכו בסמוך לבית.

אתמול, הוגשה לבית המשפט השלום בירושלים הצהרת תובע נגד אהרן רמתי, שנעצר בתום חקירה סמויה של המשטרה בחשד שניהל כת ובה עשרות נשים שהוחזקו תחת תנאי עושק ועבדות.

רמתי, על ספסל בית המשפט (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בית המשפט האריך את מעצרו עד יום ראשון אך פרקליטיו, עורכי הדין אילן כהן ושמעון קוקוש, הגישו ערעור לבית המשפט המחוזי, והיום, ביהמ"ש החליט לשחררו למעצר בית.

כזכור, כפי שנחשף ב'כיכר השבת', בדיון משפטי קודם נטען - על פי האזנות סתר - כי כלפי רמתי תלוי ועומד חשד לעבירות נוספות, דוגמת מעשים חמורים, אך הוא הכחיש אותם מכל וכל.

כמו כן, בדיון אחר ציטט נציג המשטרה חלקים מעדות דרמטית וקשה של אחת הבנות שלמדה בסמינר, ויצאה ממנו. "יום אחד שהייתי שם בסמינר היה שם שלג בחוץ, הוא שאל אם אני מתרגשת מהשלג, ואמר לי לישון במרפסת בשביל הייסורים", תיארה.

לדבריה, "כשאמרתי לו שקר, הוא צעק גם על אחותי שהתנגדה לזה שאשן בחוץ ורצתה לתת לי שמיכה. הוא אמר שהיא מונעת ממני להגיע לעולם הבא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר