"פעולות מיסיונריות"

בעיריית תל אביב מתגאים: 'דוכני תפילה' - לא בקרבת ילדים

בעלי דוכנים המנסים לזכות עוברים ושבים בקיום מצוות, דוגמת אלו המופעלים על ידי חב"ד - לא יוכלו עוד להתמקם בקרבת בתי ספר; כך החליטה לאחרונה עיריית תל אביב: "מגינים על ילדינו" (אקטואלי)

דוד הכהן | כיכר השבת |
דוכן של חב"ד, בתל אביב. אילוסטרציה (צילום: Esther Rubyan/Flash90)

בעיריית תל אביב החליטו לאחרונה לאסור על הצבת דוכני תפילה סמוך למוסדות חינוך בעיר, כשחבר הנהלת העירייה העומד מאחורי המהלך המקומם מכנה פעילות זו כלא פחות מ"מיסיונרית".

כידוע, שלוחי חב"ד וגורמים נוספים העוסקים בקירוב רחוקים, ניצבים מאחורי דוכנים בחוצות ערי ישראל, ומסים לשדל עוברים ושבים - רובם כאלו שאינם שומרים תורה ומצוות - להניח תפילין או לזכות אותם בקיום מצוות אחרות. בתל אביב, מסתבר, יש מי שעינו צרה במעשים חיוביים אלו.ף

סגן ראש העיר ראובן לדיאנסקי, יו"ר סיעת 'חילונים ירוקים', הוביל לאחרונה להחלטה עירונית חדשה בנושא, לפיה לא יונפקו עוד אישורים להצבת דוכנים בכלל - ודוכני תפילה בפרט - במרחק של לפחות 100 מטר מבתי ספר, גני ילדים, מרכז קהילתי או מוסד מוכר אחר שמשרת בעיקר קטינים.

לדיאנסקי, הנציג האנטי-דתי (צילום: מתוך הפייסבוק הרשמי)

"אנחנו מקבלים תלונות של תושבים בנוגע לדוכני תפילה שמוצבים בקרבת בתי הספר", הסביר לדיאנסקי, "ובמקרים מסוימים גם ממש בכניסה לבתי ספר. כהורה, אינני מעוניין שגורמים שונים יפנו לילדיי הקטינים בהצעות שונות ומשונות במרחב הציבורי, ובמיוחד כשהם נמצאים בקרבת מוסדות לימוד".

לדבריו, "עלינו להגן על ילדינו, גם בסביבת בתי הספר והגנים שלנו, מפני כל סוג של רוכלות או תעמולה, ויש למנוע את חשיפת הילדים שלנו אליהן בדרכם או בצאתם ממוסדות החינוך".

"לילדים, וגם להורים, ישנה הזכות ללכת לבית הספר מבלי לחשוש שגורם מסוים יפעיל עליהם לחץ או מניפולציה כזו או אחרת במרחב הציבורי. אני מקווה שרשויות מקומיות נוספות, יאמצו את הגישה אותה אנחנו מובילים בתל אביב", הוסיף הנציג האנטי-דתי.

'שבוע המזוזה' של חב"ד, בלב תל אביב (צילום: מתוך הפייסבוק הרשמי)


ואכן, במסמך רשמי שהוציאה לאחרונה עיריית תל אביב, לאדם שפנה לקבלת אישור שימוש במרחב הציבורי להצבת דוכני תפילה, נקבע: אין להציב את הדוכן במרחב הקטן מ-100 מ"ר מבית ספר, גן ילדים, מרכז קהילתי או מוסד מוכר אחר אשר משרת בעיקר קטינים".

יצוין, כי עד כה עד סעיף זה לא היווה חלק מהתנאים לאישורים שהונפקו להצבת דוכנים שכאלו. האיסור החדש יחול על כל ארגון או עמותה המעוניינים להציב דוכנים בסמוך למוסדות חינוך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר