אחרי האו"ם

אולמרט נפגש עם אבו מאזן: 'פרטנר לשלום'

ראש הממשלה לשעבר ויו"ר הרשות הפלסטינית מסרו הצהרה משותפת במהלכה אמר אבו מאזן: "מוכנים לחדש את המו"מ מהנקודה שהופסק איתו" • נתניהו הגיב: "נקודת שפל" (מדיני)

(צילום מסך)

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט ויושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן ערכו הערב (שלישי) מסיבת עיתונאים משותפת בשולי הדיון על תוכנית טראמפ במועצת הביטחון של האו"ם.

לדברי אבו מאזן, "המשא ומתן עמו היה מבטיח, למרות שלא הגענו לפתרון היינו קרובים מאוד. אנו מוכנים לחדש את המשא ומתן בנקודה שבה הסתיים עם אולמרט".

"אנו מוכנים למדינה פלסטינית שתקום בשכנות לצד מדינת ישראל בגבולות '67 כשירושלים המזרחית בירתה וירושלים המערבית היא בירת ישראל. אנו קוראים לישראלים לסרב לעמדות הקיצוניות שלא יובילו לשום מקום".

לדברי יו"ר הרש"פ, "השלום לא יגיע באמצעות כפייה על אחד הצדדים, אלא באמצעות נכונות של שני הצדדים לחיות האחד לצד השני על האדמה הזאת".

"אנחנו לא מאמינים באלימות ונאבקים בטרור. אנו מאמינים בתיאום ביטחוני עם כל המדינות, וחתמנו על הסכמים ביטחוניים רבים. אנו מאמינים רק במאבק עממי לא אלים. ידינו מושטות לשלום ולאנשי השלום כמו אולמרט".

יו"ר פרלמנט זרק לפח את עסקת המאה (צילום: אל ג'זירה)

אולמרט אמר, "לא באנו לפה כדי לבקר את נשיא ארצות הברית או את ראש ממשלת ישראל. שאלו אותי רבות למה לשתף פעולה עם עבאס, התשובה פשוטה. תוכנית טראמפ מטרתה לעשות שלום בין ישראל לפסלטינים, אז אנו צריכים לדון עם הפלסטינים. עם מי נדון? הוא איש של שלום, מתנגד לטרור. לכן זהו המסר שאני רוצה להוציא. חשוב להקשיב לא רק לצד הרע אצל הפלסטינים".

"אני חושב שיש פרטנר והפרטנר היחיד שמייצג את העם הפלסטיני והוכיח שהוא מוכן למו"מ הוא אבו מאזן. לצערנו לא הגענו להסכם, אבל הוא איש של שלום ולפיכך הוא הפרטנר היחיד שאפשר לנהל איתו מו"מ".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב כי מדובר בנקודת שפל, ולא שכח לבצע מעט תעמולת בחירות: "לגנץ אין ממשלה בלי אחמד טיבי, ואחמד טיבי יעשה כל מה שיגיד לו אבו מאזן שנפגש עכשיו עם יועצו וחברו הקרוב של גנץ - אהוד אולמרט. זוהי נקודת שפל בהיסטוריה של מדינת ישראל. גנץ נכנע לכל תכתיב של הרשימה המשותפת - הוא לא יכול להיות ראש ממשלת ישראל!", דברי נתניהו.

שגריר ישראל באו"ם דני דנון תקף גם הוא: "דווקא ביום שבו אבו מאזן נכשל בניסיון שלו להוביל מהלך מדיני באו"ם נגד מדינת ישראל, בוחר אולמרט לתת רוח גבית לטרור המדיני של הפלסטינים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר