בישראל זועמים

הרשימה השחורה של האו"ם: 112 העסקים הפועלים בהתנחלויות

נציבות זכויות האדם של האו"ם פרסמה את רשימת העסקים המקיימים קשרים עם ההתנחלויות • הפלסטינים מברכים על הפרסום ובישראל מגיבים בזעם: "כניעה מבישה. כתם" (מדיני)

(צילום: Sraya Diamant/Flash90)

מועצת זכויות האדם של האו"ם פרסמה היום (רביעי) את החברות והעסקים הפועלים בישראל מעבר לקו הירוק, כולל אלו הפועלים במזרח העיר ירושלים וברמת הגולן.

בהודעת האו"ם נמסר כי "זוהו 112 עסקים שיש יסוד סביר להאמין כי יש להם קשרים להתנחלויות. 94 מהם ממוקמים בישראל, 18 בשש מדינות אחרות".

נציבת זכויות האדם של האו"ם מישל בצ'לט אמרה כי "אמנם ההתנחלויות מוגדרות בחוק הבינלאומי כבלתי חוקיות, אבל דו"ח זה לא מספק אפיון חוקי בנוגע לפעילויות או לעסקים המעורבים".

"כל צעד נוסף שיינקט להמשך לדו"ח זה, כפוף להחלטת המדינות החברות במועצת זכויות האדם, שתדון בדו"ח במהלך המושב הבא של המועצה שיחל ב-24 בפברואר".

שר החוץ ישראל כץ אמר בתגובה לפרסום הרשימה כי מדובר ב"כניעה מבישה ללחצי מדינות וארגונים המעוניינים לפגוע בישראל, וזאת על אף שרוב מדינות העולם סירבו להצטרף למסע הלחצים הפוליטי הזה".

"ההחלטה של הנציבה להמשיך בקו האנטי-ישראלי של המועצה לזכויות אדם, היא כתם על משרד נציבות האו"ם לזכויות אדם. כדברי הנציבה הפכה עצמה לכלי שרת ושותפה של תנועת החרם על אף שכדברי הודעתה אין משמעות משפטית לרשימה".

כץ הוסיף כי "המועצה לזכויות אדם היא גוף שמורכב ממדינות שבינן לבין זכויות אדם אין כל קשר, ומאז הקמתה המועצה לא עשתה שום צעד בכדי לשמור על זכויות אדם, אלא רק הגנה על כמה מהמשטרים האפלים ביותר בעולם".

"הנציבה כשלה לשמור על כבוד האו"ם, ולהציל את מה שנשאר מכבוד המועצה והנציבות. להחלטה זו תהיינה השלכות על יחסינו עם המועצה הנציבות. מדינת ישראל לא תשלים עם המדיניות המפלה והאנטי ישראלית ואנו נפעל בכל הדרכים כדי למנוע יישום החלטות מסוג זה".

מנגד, במשרד החוץ הפלסטיני שיבחו את פרסום הרשימה. שר החוץ הפלסטיני ריאד אל-מלכי אמר בתגובה כי "מדובר בניצחון לחוק הבינלאומי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר