שמחה בטבריה

בג"צ דחה את עתירת רון קובי; הודח סופית מראשות העיר

שופטי בג"צ, דחו הבוקר (שני) את העתירה שהגיש רון קובי, ראש עיריית טבריה המודח, נגד הדחתו מהתפקיד. עם היוודע ההחלטה פצח המקובל הגר"ד קוק בריקודי שמחה (אקטואלי)

יענקי כץ | כיכר השבת |
רון קובי (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

שופטי בג"צ, יצחק עמית, נעם סולברג ואלכס שטיין דחו הבוקר (שני) את העתירה שהגיש רון קובי, ראש עיריית טבריה המודח, נגד הדחתו מהתפקיד.

בפסק הדין, קיבלו השופטים חלק מטענותיו של קובי, אך קבעו כי אין בסמכותם להתערב בהחלטה המקצועית של משרד הפנים והשר הממונה זאב אלקין.

בכך, הדחתו של קובי מהתפקיד הופכת לסופית אך הבחירות לראשות העיר ייערכו רק בתום הקדנציה ובנתיים הוועדה הממונה מטעם משרד הפנים תנהל את העיר.

המקובל רוקד לרגל הדחת רון קובי: "ונהפוך הוא"

השופט עמית כתב בהחלטה כי "חלק נכבד מטענות העותר נמצאו מוצדקות. אך בהינתן מנת חלקו של העותר באי אישור התקציב; בהינתן שיקול הדעת המוקנה למשיב 1 (השר זאב אלקין. י"כ) ו"לשלטון" המרכזי; ובהינתן אמות המידה שהותוו בפסיקה להפעלת שיקול הדעת, גם בנסיבות של מועצה "לעומתית" – איני סבור כי קמה עילה להתערבותנו".

השופט סולברג הוסיף וכתב בהחלטה כי "העותר לא עשה כל אשר לאל-ידו כדי להביא לאישור התקציב במועדו. אין לכחד: היה טעם של ממש בהערכתו של העותר שהסיכויים לאישור התקציב לא היו מן המשופרים, וגם חברי המועצה אינם יכולים לרחוץ בנקיון כפיהם.

כשהגר"ח קנייבסקי בירך שתהיה לרון קובי "מפלה גדולה"

"ברם, נפלאות דרכי הפוליטיקה, גם יריבות עזה יכולה להצמיח אינטרס משותף, ואין זה כלל וכלל מן הנמנע, כפי שמלמדת המציאות, שמועצה לעומתית תשכיל להגיע, ולוּ גם ברגע האחרון, להסכמה שתאפשר את אישור התקציב. בהימנעותו מכינוס ישיבה, סתם העותר את הגולל על האפשרות לאישור התקציב".

עם היוודע דבר דחיית העתירה והפיכת ההדחה לסופית, פצח המקובל רבי דב קוק בריקוד של שמחה עם השיר "עוצו עצה ותופר" והשיר "ונהפוך הוא".

כזכור, לפני כשנה נחשפה ב'כיכר השבת' הקלטה בה נשמע הרב יקותיאל אוהב ציון, מרבני טבריה, בשיחה עם מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי, בה הוא מספר על חילולי השבת שמארגן רון קובי בטבריה, כאשר מרן הגר"ח בירך "שיהיה לו מפלה גדולה". "כיכר השבת" חשף גם את תיעוד הווידאו מברכת הגר"ח שהפכה לשיחת היום - עד להדחה הסופית, הבוקר.

הגר"ד קוק: "מי ששמח צריך לברך 'הטוב והמטיב'"

לאחר ההחלטה, יצא שר הפנים אריה דרעי במכתב לתושבי טבריה, בו הוא כותב: "תושבי טבריה היקרים! מיניתי לפני כחודש ועדה ממונה שמנהלת את העיר, מורכבת מפקידים בכירים מכמה משרדי ממשלה, אנשי מקצוע מעולים, בראשם סמנכ"ל משרד הפנים הותיק והמנוסה, מוני מעתוק.

"עברתם תקופה קשה, אולם היום כולנו מביטים קדימה בתקווה גדולה. בכוחות משותפים של כל משרדי הממשלה, בראשם משרד הפנים, נעשה הכל כדי שטבריה תתחזק, תשוקם, תשוב למסלול ותהיה עיר חזקה, מפוייסת עם עיריה מתפקדת שפועלת למען תושביה ומעניקה להם את השרותים הנאותים שאתם ראויים להם. אני משוכנע שנעבוד קשה ונצליח. בכבוד רב ובאהבה, שר הפנים, אריה דרעי".

ח"כ אורי מקלב הגיב על ההחלטה ואמר כי "בית המשפט קבע באופן סופי את כשלונו ואי כשירותו לנהל עיר, פעולותיו של רון קובי לא נגמרו בעיר טבריה אלא הלך ממקום למקום ופגע בקודשי ישראל וביוסדות העם היהודי, הכפיש והשמיץ והרבה קיטובים בעם.

"לצערנו רון קובי אינו היחיד ויש עוד מי שמנסה לפעול בצורה זו - הציבור צריך להוקיע ולדחות את כל מי שפועל בצורה זו".

כזכור, לפני כחודש החליט השר זאב אלקין להפסיק את כהונתו של ראש עיריית טבריה, רון קובי. השר אלקין החליט על כך לאחר שבחן את נימוקי הדרג המקצועי בנוגע לכישלון אישור תקציב העירייה במועד הקבוע בחוק, על ידי ראש העירייה וחברי המועצה.

המקובל רוקד לרגל הדחת רון קובי

רון קובי הגיש ערעור לבג"צ על החלטת השר אלקין, כאשר בין הנימוקים טען כי מדובר בממשלת מעבר, ואין בסמכותה להדיחו.

בהתאם להחלטת בג"צ, הסמכות להחלטה בנוגע להמשך כהונתו של ראש העירייה, עברה משר הפנים אריה דרעי לשר אלקין לאחר אישור הממשלה והכנסת.

יצוין כי תקציב העירייה לא אושר במועד הקבוע בחוק וגם לא בתקופת הארכה שנתן משרד הפנים והסתיימה ב-30 לספטמבר 2019. על פי סעיף 206 לפקודת העיריות, מועצה שלא מאשרת תקציב עד למועד שקבע משרד הפנים – תפוזר. משכך, הופסקה כהונת חברי המועצה והמועצה פוזרה.

חברי המועצה שפוזרה וראש העירייה הופיעו לשימוע בפני הדרג המקצועי במשרד הפנים, והעלו את טיעוניהם באשר לנושא האחריות לאי אישור התקציב. בנוסף לשימועים בעל פה, שלחו חברי המועצה וראש העירייה טיעונים בכתב.

לאחר קבלת החלטת השר אלקין, כינס שר הפנים, אריה דרעי, ישיבה עם אנשי המקצוע במשרד הפנים והחליט למנות את סמנכ"ל משרד הפנים, מוני מעתוק, ליו"ר הועדה הממונה טבריה.

לחברי המועצה מונו עובדי מדינה ממשרדים שונים: יוסי עדס, מנהל תחום בכיר אשראי במשרד הכלכלה. רועי דהן, מנהל אגף בכיר פיתוח ההון האנושי, במשרד הפנים. ענת אסרף, מנהלת אגף בכירה בחירות לרשויות המקומיות במשרד הפנים. שלמה כהן, סגן מנהל מחוז חיפה והצפון במשרד הרווחה. יוסי חדד, מנהל מינהל אוכלוסיות מרקם ותיק במשרד הבינוי והשיכון.

בהתאם לחוק, המועצה הממונה תכהן בתפקידה לפחות שלוש שנים ולאחריהן יחליט שר הפנים באשר למועד בחירות חדשות בעיר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר