יהודה גליק "הלך לאט" בהר הבית - ונעצר

חבר הכנסת לשעבר, יהודה גליק, נעצר על ידי המשטרה בהר הבית כי "הלך לאט מידי". גליק הגיע למקום כחלק מסיור שערך יחד עם שני חברי קונגרס אמריקאים (חדשות בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: מתוך טוויטר)

חבר הכנסת לשעבר, יהודה גליק, ומי שנחשב לאחד מהפעילים הבולטים סביב העלייה היהודית להר הבית, נעצר על ידי המשטרה בהר הבית כי "הלך לאט מידי".

גליק הגיע למקום כחלק מסיור שערך יחד עם שני חברי קונגרס אמריקאים ולטענת המשטרה הוא הפר את כללי המקום סירב לעיכוב.

מהמשטרה נמסר כי גליק הגיע בשעות הבוקר להר הבית מבקר מלווה ב 2 חברי קונגרס אמריקאים ובני משפחותיהם, שסיירו בשטח הר הבית והביקור הסתיים ללא אירועים חריגים.

לטענת המשטרה, לאחר זמן קצר, חזר גליק לנקודת הבידוק בכניסה להר הבית (שער המוגרבים) ונכנס לשטח ההר ללא תיאום עם השוטרים והחל להסתובב בהר הבית בניגוד לכללי הביקור הנהוגים במקום, אותם מכיר מביקוריו הקודמים, הוא סירב להישמע להוראות השוטרים ולהתלוות אליהם תוך המשך יצירת פרובוקציה מולם, דבר שאילץ אותם לעכב אותו, ולאחר שהמשיך ליצור פרובוקציה מול השוטרים, הם נאלצו להודיע לו שהוא עצור, גם בשלב זה המשיך במעשיו דבר שאילץ את השוטרים לאזוק אותו. הוא שוחרר מהאזיקים עוד בשטח ההר ולווה ע"י השוטרים לחקירה.

במשטרה מציינים, כי במהלך החודשים האחרונים גליק הגיע מספר פעמים מדי שבוע על מנת לבקר בהר הבית, בהם כמעט כל ביקור היה מלווה בפרובוקציה שהובילה לא פעם להימנעותם של מבקרים נוספים להצטרף לקבוצתו.

לגליק ולמשטרה התחככויות רבות סביב הר הבית, רק לפני כחצי שנה בית משפט השלום בירושלים קבע שמשטרת ישראל מנעה מגליק לעלות להר תוך התרשלות שהביאה לפגיעה בזכויותיו ותאלץ לשלם פיצוי בסך של 7,500 ששקל וכן תשלום שכר טרחת עו"ד על סך 6,000 שקל.

כזכור, יהודה גליק נורה לפני כמה שנים בידי מחבל ונפצע אנושות בשל פעילותו סביב הר הבית.

מועמדת "ימינה" שרה ב"ק הגיבה למעצרו של חכ"ל יהודה גליק: "המצב שבו תחת ריבונות ישראלית יהודים לא יכולים להסתובב בהר הבית באופן חופשי ללא פיקוח משטרתי על צעדיהם היא הזויה ואבסורדית. המדיניות של רדיפה והצרת צעדיהם של יהודים בלבד היא עידוד ישיר לגורמים המוסלמים הקיצוניים. מוטב שמדינת ישראל תצר את צעדיהם של הגורמים המסיתים והאלימים ולא של יהודים שוחרי שלום שמבקשים לקיים את מצוותם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר