הסריקות בשטח

צפו: כך נמצאה הקסדה של חלל צה"ל בנחל

אחרי שאישרו כי מצאו את קסדת רס"ן דניאל גורי, שנפל במהלך טיסת אימונים בשנת 1984, מפרסם דובר צה"ל את תיעוד רגע המציאה: "אני וכל הצוות מאוד מתרגשים" (חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
מציאת הקסדה (צילום: דובר צה"ל)

דובר צה"ל מפרסם הערב (שלישי) את תיעוד הסריקות בנחל פארן אחרי הקסדה השייכת לטייס הקרב רב-סרן דניאל גורי שנפל בטיסת אימונים בשנת 1984, ואת רגע מציאת הקסדה.

קצין איתור הנעדרים בפלגת מילואים של יחידה 669, סגן-אלוף ג' סיפר כי אחרי שקיבלו את הודעת המטיילים, נכנסו לפעולה כאשר מטרתם הייתה "למקסם את המודיעין כדי להגיע ולסמן במפה את המיקום המדויק ביותר שאפשר להגיע אליו בשטח כדי למצוא את הקסדה".

הקצינים משחזרים (צילום: דובר צה"ל)

הוא סיפר, "הלכנו על הנקודה המשוערת של השביל ונכנסנו לסריקה ראשונית אחרי עקבות הנעליים של המטיילים. ניסינו לזהות את הערוצים על בסיס המידע שהיה לנו מקודם ומפות. אני והצוות מאוד גאים להיות שותפים לחלק מהליך המציאה של הקסדה".

חוקר תאונות בענף חקירת תאונות ואיתור נעדרים במפקדת בקרת האיכות, רב-סרן א' אמר: "אני אישית וכל הצוות מאוד מתרגשים שבעצם אנחנו זוכים להחזיר את הקסדה למקום שהוא הכי טבעי וראוי עבורה - משפחת גורי".

ציפורה גורי, אימו של דניאל, אמרה היום בראיון לאסתי פרז בתוכנית "בחצי היום" בכאן רשת ב כי היא מעדיפה שהקסדה לא תועבר אליה: "אני לא רוצה אותה וזה גם קצת מפחיד אותי. אנחנו משפחה שמשתדלת להתגבר ולמצוא את הדרך הלאה, לא מטפחים את האבל".

(צילום: דובר צה"ל)

דובר צה"ל מסר כי "המאמץ לאיתור נעדרים וחללים שנפלו בעת מילוי תפקידם הוא מאמץ מתמשך וחלק מהחובה המוסרית והערכית של צה"ל, חלק ממחויבותנו למשרתים ולבני משפחותיהם".

"צה"ל מחויב להשיב לבני המשפחות כל פיסת זיכרון של יקיריהם אשר הקריבו את חייהם ונפלו בעת שירותם הצבאי", הוסיף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר