לאחר המעצר בהר הבית

באמצע הלילה: שוטרים עצרו את יהודה גליק בביתו • תיעוד

לפני חצות הלילה פשטו שוטרים על ביתו של חבר-הכנסת לשעבר יהודה גליק עם צו מביהמ"ש וערכו חיפוש נרחב בביתו וברכבו, בסיומם הוא נעצר. המשטרה: גליק נחשד בגניבת חומרי חקירה (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ג בשבט תש"פ | 18.02.20
רגע המעצר של גליק, הלילה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

כחצי שעה לפני חצות הלילה אמש (שלישי) פשטו שוטרים על ביתו של חבר-הכנסת לשעבר יהודה גליק עם צו מעצר וצו חיפוש וזאת לאחר שבשעות הבוקר נעצר בהר הבית בגין "יצירת פרובוקציה", וכעבור למעלה משעה של חיפושים - הוא נעצר.

השוטרים, אפשרו לגליק לשוחח עם עורך דינו וערכו חיפוש נרחב בביתו, בצו של שופט בית המשפט השלום בירושלים, שנמשך כשעה.

לאחר מכן עברו השוטרים לערוך חיפוש ברכבו של גליק, כאשר במהלך החיפוש ביקש גליק מאחד השוטרים שלא יעשן לידו אך משזה לא נענה גליק התרחק מהמקום.

העימות של גליק עם השוטר (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

עם תום החיפושים בבית וברכב, בשעה 01:00 בלילה, עצרו השוטרים את גליק והוא הועבר לתחנת המשטרה.

גליק עדכן על כך בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "שוטרי משטרת ישראל הגיעו אליי כעת הביתה בשעה 23:30 בלילה כדי לעצור אותי. הגיעו עם צו חיפוש והופכים את הבית".

לאחר מכן העלה גליק תיעוד מהחיפוש שערכו השוטרים בביתו, וכתב: "שוטרים בבית בחצות הלילה אחרי יום שלם של טרטורים".

החיפושים בביתו וברכבו של גליק (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

מהקרן למורשת הר הבית נמסר: "החרפה שבהתנכלות הממוסדת שנוקטת מדינת ישראל כלפי יהודה גליק עוד תילמד בשיעורי ההיסטוריה. גליק הוא מייסד הקרן וסמל לאומי של מסירות למען המקום הקדוש בעולם. העם היהודי ומורשתו לא ימחלו למי ששותף כעת בביזויו ובהשפלתו של גליק. האחריות מוטלת על כל שרשרת הפיקוד, ממפקד יחידת המקומות הקדושים סנ"צ יובל ראובן ועד לשר ארדן ולראש הממשלה. כולם חתומים על הביזיון הזה".

השר גלעד ארדן הגיב בחשבון הטוויטר שלו למעצר ולחיפוש בבית באמצע הלילה, שגרר ביקורת נרחבת ברשתות החברתיות, וכתב: "צר לי על כל אזרח שנעצר או שמתבצע חיפוש בביתו. זו פגיעה קשה בפרטיותו ובזכויותיו. ודאי כשמדובר בידידי יהודה גליק, שאיתו פעלתי רבות למען עליית יהודים להר וזכינו שמספרם הוכפל פי ארבעה אחרי פעולות רבות ואמיצות שנקטה המשטרה בהר הבית. בתום חקירה זו של יהודה אפעל לבירור הנסיבות והאם‏ היתה הצדקה לפעולה פולשנית זו.

"ראוי שכל המגיבים יזכרו שהחיפוש מבוצע באישור שופט בית משפט שבחן את בקשת המשטרה ואישר אותה, ושלשר אין סמכות בתחום מעצרים וחיפושים. עצמאות המשטרה בתחום זה הינה בדיוק כמו עצמאות פרקליט בהעמדה לדין".

השוטרים בביתו של גליק (צילום: מתוך חשבון הטוויטר של יהודה גליק)

עו"ד עדי קידר מארגון 'חוננו' אשר מייצג את גליק תוקף הבוקר את המשטרה על התנהלותה ועל כך שבחרה להגיע בחצות לילה עם צו חיפוש במקום לבדוק עם גליק האם לקח בטעות מסמכים מתיק החקירה.

לדברי עו"ד קידר, "מהרגע הראשון מר גליק שיתף פעולה מלאה ומסר לחוקרים שהוא אינו יודע במה מדובר, והמסמכים היחידים שיצאו תחת ידו, הם מסמכי השחרור עליהם חתם בסוף חקירתו על המעצר ההזוי, מעצר השווא שהיה בשעות הבוקר. חרף טענותיו אלו המשיכו החוקרים שעה ארוכה, תוך שהם הופכים את ביתו, לבצע את החיפוש בסופו הוא אף נלקח לתחנת המשטרה ועוכב לחקירה בה מסר שוב את גרסתו המלאה. בשעות הבוקר הבטיח להם, לאחר שהם הבינו שגירסתו היא נכונה, שהוא יבדוק עם עוה"ד לו מסר את המסמכים אם המסמכים נמצאים תחת ידו".

עו"ד קידר הוסיף ואמר כי "משטרת ישראל מפגינה שוב התנהגות אימפולסיבית ובעיתית והכל לאור העובדה שהמעצר המוקדם היה מעצר שווא שהביך את משטרת ישראל".

שר המשפטים אמיר אוחנה אמר כי "‏אחרי שנעצר בכח על הר הבית בעוון הנורא של ״הליכה איטית״ ובילה שעות בתחנת המשטרה, שוחרר חברי יהודה לביתו. בחצות הגיעו שוטרים לביתו לביצוע חיפוש אם שיבש את החקירה הסבוכה בדבר ההליכה האיטית. בין לבין, נפגשתי עם שני חברי הקונגרס האמריקאי עימם ביקר על הר הבית, ולא ידעתי את נפשי מבושה".

יו"ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין אמר כי "ההתנכלות של המשטרה לחבר כנסת לשעבר, יהודה גליק, היא אלימה ולא ראויה. לא יכול להיות שבמדינת ישראל שוטרים אוזקים אדם כי הוא הלך לאט מדי בעיניהם. לא יכול להיות שמטרטרים אדם באמצע הלילה בעילה שמעוררת סימני שאלה. לא יכול להיות שזכויות אדם הפקר".

מהמשטרה נמסר כי "לפני זמן קצר, סיימה המשטרה חיפוש על פי צו של בית משפט ועיכבה לחקירה את החשוד שהפר הבוקר את הסדר בהר הבית וזאת בגין עבירות של שיבוש הליכי משפט וגניבה.

"היום בסיום החקירה של החשוד עלה החשד כי הוא גנב חומרי חקירה טרם יציאתו מחדרי החקירות, ובעקבות החשדות פנתה המשטרה לבית המשפט שאישר את בקשתה לצו חיפוש בביתו של החשוד, בהמשך הערב הגיעו שוטרים לביתו והמתינו עד הגעתו בשעות הלילה ולפני זמן קצר סיימו השוטרים את החיפוש ועיכבו את החשוד לחקירה".

בשעות הבוקר, הגיע גליק כשהוא מלווה בשני חברי קונגרס אמריקאים ובני משפחותיהם, שסיירו בשטח הר הבית. הביקור הסתיים ללא אירועים חריגים, אך לאחר זמן קצר, לטענת המשטרה, חזר גליק לנקודת הבידוק בכניסה להר הבית (שער המוגרבים) ונכנס לשטח ההר ללא תיאום עם השוטרים והחל להסתובב בהר הבית בניגוד לכללי הביקור הנהוגים במקום.

לטענת המשטרה, גליק סירב להישמע להוראות השוטרים ולהתלוות אליהם תוך המשך יצירת פרובוקציה מולם, דבר שאילץ אותם לעכב אותו, ולאחר שהמשיך ליצור פרובוקציה מול השוטרים, הם נאלצו להודיע לו שהוא עצור, גם בשלב זה המשיך במעשיו דבר שאילץ את השוטרים לאזוק אותו. הוא שוחרר מהאזיקים עוד בשטח ההר ולווה ע"י השוטרים לחקירה.

החיפושים בבית (צילום: מתוך חשבון הטוויטר של יהודה גליק)
החיפושים בבית (צילום: מתוך חשבון הטוויטר של יהודה גליק)

במשטרה מציינים, כי במהלך החודשים האחרונים גליק הגיע מספר פעמים מדי שבוע על מנת לבקר בהר הבית, בהם כמעט כל ביקור היה מלווה בפרובוקציה שהובילה לא פעם להימנעותם של מבקרים נוספים להצטרף לקבוצתו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר